Forum Logo  

Anasayfa Kimler Online Forum Duyuruları Yönetim İletişim Reklam Ver
Geri Git   ForumDenizi.Com > Eğitim - Öğretim > Kişisel Gelişim

Kişisel Gelişim Kişisel gelişim hakkındaki tüm güncel bilgilerin ve paylaşımların bulunduğu bölüm.

Etiket Listesi

  
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 3 Hafta önce   #1
 
Anka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Üyelik tarihi: 09 Aralık 2017
Cinsiyet: Bayan
Mesajlar: 16,706
Konular: 8016
Rep Gücü: 18
Puanları: 75
Rep Grafiği: Anka will become famous soon enough
Alınan Beğeni: 1346
Verilen Beğeni: 830
Nereden: ᴛᴙ
İlişki Durumu: Yok
Burç: Basak
Takım: Besiktas
Standart Beyninizi Uykusuz Bırakmayın!..

Beyninizi Uykusuz Bırakmayın!..

Araştırmalara göre uykusuzluk beyin hücrelerinin azalmasına yol açabiliyor….Uykumuzu ne kadar iyi alırsak gün içinde bir o kadar enerjik oluruz. Hem iş hem de sosyal yaşantımızda daha aktif ve zinde olmak için düzenli uyku şart. Peki düzenli bir uyku için neler yapılmalı ?

Uykusuzluk Beyin Hücrelerini Yok Ediyor!
Yapılan çalışmalar, uyku eksikliğinin beyin hücrelerinde kayba yol açtığını gösteriyor. Araştırmalar , uykusuzluğun sanıldığından daha ciddi bir sorun olabileceğini, beyindeki hücrelerin kalıcı kaybına neden olabildiğini göstermektedir.

İlaç Geliştirilebilir!

Nörobilim Dergisi’nde yayınlanan bir araştırmaya göre, uzun süreli uyku eksikliği bazı beyin hücrelerinin %25’ine kadar yok olmasına yol açtı. ABD’li bilim adamları, fareler üzerinde yapılan bu araştırmanın insanlar üzerinde de benzer etkiler gösterebileceğini söylüyor. Ayrıca, bilim adamları bir gün beyni uykunun yan etkilerinden korumak için bir ilaç geliştirilebileceğinin mümkün olabileceğini de ekliyor.

Yayınlanan çalışmada, ofiste gecelere kadar çalışmanın, geç saatlere kadar eğlence hayatına dalmanın, TV veya bilgisayar başında farkında olmadan geçen uykusuz gecelerin geri dönüşü olmayan yaralanmalara yol açabileceği belirtiliyor.


Kalıcı Hasar Oluşabilir

Pensilvanya Üniversitesi Tıp Bölümü tarafından bir başka araştırma daha yapıldı. Gece işçilerine benzer bir uyku düzeni oluşturulduktan sonra, üç gün boyunca fazladan sadece 4-5 saat uykusuzluk çeken fareler beyin hücrelerinin %25’ini kaybetti. Araştırmacılar, uyku kaybının yol açtığı bu olumsuzlukların insanlarda beyin hücrelerinin kaybına yol açabileceğinin ilk kanıtı olduğunu söylüyorlar.

Daha Çok Çalışma Yapılmalı

Fakat yine de, uykusuzluğun insanlar üzerinde kalıcı hasar riskine yol açıp açmayacağını öğrenmek için daha fazla çalışma yapılması gerektiğini söylüyorlar. Nörobiyoloji Merkezi’nden Profesör Sigrid Veasey, şunları söyledi: “Uyku kaybının geri dönüşü olmayan hasarlara yol açtığına dair kanıtlarımız var. Elde ettiğimiz kanıtlar basit bir hayvan üzerinden denenmiş olabilir fakat insanlar üzerinde çok dikkatli araştırılmalı ve incelenmelidir.”

“Geç saatlerde çalışmak kalıcı sağlık sorunlarını beraberinde getiriyor. Yazarlar, gece vardiyalı çalışan işçilerle benzer paralellikler göstermekte. Kronik uyku yoksunluğu fiziksel etkilerinin dışında ruh sağlığımıza da etki edebiliyor. Benzer olasılıklar içinse daha fazla araştırma yapılması gerekiyor.”

Ne Kadar Uyku Gerekiyor?

Yetişkinlerin çoğunun, her hece 7 ila 8 saat arası aralıksız uyku uyuması gerekiyor. Eğer uyumakta zorluk çekiyorsanız, ihtiyacınız olan uyku miktarını alabilmek için rutininizde değişiklikler yapın. Ayrıca, çocuklar yetişkinlere oranla daha fazla uykuya ihtiyaç duyar.

• Gençler için her gece en az 9 saat uyku ihtiyacı gerekir.
• Küçük ve orta yaş (okula giden) çocukların her gece en az 10 saat uyuması gerekir.
• Okul öncesi çocukların 11 ila 12 saat arasında uyku uyuması gerekir.
• Yeni doğan çocukların ise 16 ila 18 saat arasında uyku uyuması gerekir.

Güzel günler yakın.


[Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!]
[Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!]
[Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!]
[Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!]
[Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!]
[Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!]
[Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!]


To view links or images in signatures your post count must be 0 or greater. You currently have 0 posts.
Anka isimli Üye şuanda  online konumundadır  
Alt 3 Hafta önce   #2
 
HaDeS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Üyelik tarihi: 06 Temmuz 2019
Cinsiyet: Bay
Mesajlar: 2,963
Konular: 880
Rep Gücü: 3
Puanları: 31
Rep Grafiği: HaDeS is on a distinguished road
Alınan Beğeni: 326
Verilen Beğeni: 0
Nereden: Manisa
Burç: Boga
Takım: Besiktas
Standart Cevap: Beyninizi Uykusuz Bırakmayın!..

10 saat uyku uygun benim için.
HaDeS isimli Üye şuanda  online konumundadır  

Sosyal Ağlarda Paylaş

Etiketler
beyninizi, bırakmayın, uykusuz


Konuyu 1 kişi okuyor. (0 üye ve 1 misafir)
 
Seçenekler
Stil

Gönderme Kuralları
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Beyninizi doğru kullanın! DeepSilence Kişisel Gelişim 0 25 Ocak 2019 10:38
Nezaketi elden bırakmayın Anka Gelinlerin Dünyası 0 08 Ocak 2018 01:03


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 20:02.