Forum Logo  

Anasayfa Kimler Online Forum Duyuruları Yönetim İletişim Reklam Ver
Geri Git   ForumDenizi.Com > Eğitim - Öğretim > Psikoloji

Psikoloji Psikoloji alanındaki paylaşımlara ulaşabilirsiniz.

Etiket Listesi

  
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 25 Ağustos 2019   #1
 
Anka - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Üyelik tarihi: 09 Aralık 2017
Cinsiyet: Bayan
Mesajlar: 18,387
Konular: 9471
Rep Gücü: 20
Puanları: 94
Rep Grafiği: Anka will become famous soon enough
Alınan Beğeni: 1392
Verilen Beğeni: 865
Nereden: ᴛᴙ
İlişki Durumu: Yok
Burç: Basak
Takım: Besiktas
Standart Rahat ve Sağlıklı Uyku İçin Tavsiyeler

Rahat ve Sağlıklı Uyku İçin Tavsiyeler

Rahat ve Sağlıklı Uyku İçin Tavsiyeler

Uykunuz gelmediyse sakın yatağa girmeyin...

Prof. Dr. Burhanettin Uludağ “Yastığa başınızı koyduktan sonra 20 dakika içinde hala uyuyamadıysanız uyuyamayacaksınız demektir. En iyisi yataktan çıkıp gevşeme için kitap okuma, televizyon seyretme gibi aktivitelerde bulunun.” Dedi.

İşte iyi bir Uyku Hijyeni İçin Dikkat edilmesi ve yapılması gerekenler;

Yatağa Gitmeden Önce Uykunuzun İyice Gelmesini Bekleyin
Eğer her gün düzenli olarak yatağa gittiğiniz saatte uykunuz henüz gelmemişse, gevşemeye çalışın, kitap okuyun, müzik dinleyin ya da rahatlatıcı diğer aktivitelerde bulunun.

Yatmadan Önce Yemek Yeme Alışkanlığını Terkedin
Yatmadan önce yaptığınız kısa alışkanlıklar, hafif bir içecek , kitap okuma, müzik dinleme gibi aktiviteler uykunuzu kolaylaştırabilir. Ancak yatmadan kısa sure önce yoğun egzersiz, yemek yeme kaçınmanız gereken davranışlardır.

UYKUNUZ GELMİYORSA YATAĞI TERKEDİN.
Eğer yastığa başınızı koyduktan sonra 20 dakika içinde hala uyuyamadıysanız uyuyamayacaksınız demektir. En iyisi yataktan çıkıp gevşeme için kitap okuma, televizyon seyretme gibi aktivitelerde bulunun.

Uyku ve Uyanma Saatleriniz Düzenli Olmalı
Hafta sonları veya tatilde uyku ve uyanma saatlerinizi değiştirmemeye çalışın. Böyle zamanlarda da her zamanki saatinizde yatıp kalkın.


Yatağı Yalnızca Uyumak İçin Kullanın
Yatakta televizyon seyretme, kitap, gazete okuma, bilgisayar oyunu oynama, yemek yeme gibi davranışlardan kaçının

Akşam Yemeğinden Sonra Kafein Almayın
İçtiğiniz 1 kahvede bulunan kafeinin 6-8 saat etkili olduğunu bilerek akşam saat 18.00'den sonra kafein tüketmeyin.

Uyku Saatinizde Sigara İçmeyin
Çünkü nikotin beyni uyaran bir maddedir. Yatmadan önce sigara içmeyin.

Uyku Hapı Kullanma Alışkanlığı Edinmeyin
Unutmayın uyku düzeni bir alışkanlıktır ve kendiliğinden olması gereken bir şeydir. Bu nedenle ilaçla sağlanan uyku size yarardan çok zarar getirebilir.

Yatmadan Önce Sizi Tasalandıracak Konulardan Uzak Durun
Unutmayın yatak günün muhasebesinin yapıldığı yer değildir. Eğer böyle yaparsanız uykuyu dalma sorun olacaktır.

Yatak Odanız Sessiz, Sakin ve Serin Olmalıdır
Yatak odanız sade döşenmiş olmalı, sessiz, karanlık ve serin olmalıdır. Işık ve sıcak uyku kaçıran faktörlerdir. Eğer ışık olsun istiyorsanız yatak odasını değil, koridorunuzu aydınlatın. İllaki ses olsun isterseniz hafif, yumuşak bir müzik dinleyebilirsiniz.
Evinizi Beyaz Yerine Sarı Işıkla Aydınlatın. Oturma Odanız Çok Aydınlık Olmasın
Beyniniz beyaz tondaki ışığı güneş ışığı sanar ve melatonin isimli uyku hormonunun salgılanması azalır. Bu da uyku kalitenizi bozar.



To view links or images in signatures your post count must be 0 or greater. You currently have 0 posts.
Güzel günler yakın.
Anka isimli Üye şuanda  online konumundadır  

Sosyal Ağlarda Paylaş

Etiketler
rahat, sağlıklı, tavsiyeler, uyku, İçin


Konuyu 1 kişi okuyor. (0 üye ve 1 misafir)
 
Seçenekler
Stil

Gönderme Kuralları
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Sağlıklı Saçlar İçin, Saç Sağlığı Olması İçin Ne Yemeli? Anka Saç - Makyaj Bakımı 0 28 Temmuz 2019 00:13
Daha Rahat Tıraş İçin Ne Yapılmalı Mango Stil - Bakım 2 16 Ocak 2019 17:00
Çocuklar İçin Uyku Maskesi Asrevya Örgü - Dantel - Elişi 0 20 Aralık 2018 00:19
Sağlıklı Bir Kalp İçin 10 Öneri Renksiz Sağlık Köşesi 0 23 Temmuz 2018 20:10
Beyaz Ve Sağlıklı Dişler İçin 5 Süper Yiyecek Anka Diş Sağlığı 0 12 Ocak 2018 20:08


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 13:18.