Forum Logo  

Anasayfa Kimler Online Forum Duyuruları Yönetim İletişim Reklam Ver
Geri Git   ForumDenizi.Com > Eğitim - Öğretim > Psikoloji

Psikoloji Psikoloji alanındaki paylaşımlara ulaşabilirsiniz.

Etiket Listesi

  
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 21 Ocak 2018   #1
 
Nymphe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Üyelik tarihi: 27 Kasım 2017
Cinsiyet: Bayan
Mesajlar: 11,314
Konular: 1893
Rep Gücü: 18
Puanları: 520
Rep Grafiği: Nymphe is a glorious beacon of lightNymphe is a glorious beacon of lightNymphe is a glorious beacon of lightNymphe is a glorious beacon of lightNymphe is a glorious beacon of lightNymphe is a glorious beacon of light
Alınan Beğeni: 4581
Verilen Beğeni: 4180
Nereden: Bilecik
İlişki Durumu: Hopeless case.
Burç: Aslan
Takım: Besiktas
Standart Müşteri Taraflı Bakış

Müşteri Taraflı Bakış


Müşteri Taraflı Bakış

Yeni dünya düzeninin bilinçli tüketicileri, harcadıkları her paranın, son kuruşuna kadar, ihtiyaçlarını karşılayacak ürünlere gittiğini görmek isterler. Pazarlama profesörü Birol Tenekecioğlu şöyle der: "Ben bir cep telefonu satın alırken kullanmadığım fonksiyonlarına para ödemek istemem. Amacım sadece yakınlarıma ulaşmak ve iletişim kurmak ise neden kullanmadığım birçok özelliğe para ödeyeyim? Üretici firmalar tüketicilerin her türlü beklentilerini göz önünde bulundurmalıdır. Buna göre modeller geliştirmeli ve fiyatlandırmalıdır. Bu anlayış dünyada üretilen tüm ürün ve hizmetler için geçerlidir." Sn. Tenekecioğlu'nun bu söylediklerine paralel davranan cep telefonu üreticileri, tüketicilerin her türlü beklentisini araştırmalarla analiz ederek ürünler geliştirmiş ve iletişimin dünya üzerinde yaygınlaşmasına büyük katkı sağlamışlardır. Bugün bu başarılı örnekleri her sektör için çoğaltmak mümkündür. Örneğin, otomobil üreticisi firmalar tüketicilerin beklentilerini (hatta ötesine) karşılamak için her yıl yeni modeller geliştirmekte ve milyonlarca dolarlık yatırımlar yapmaktadır. Müşteri tarafından bakabilmek için şu temel unsurlara dikkat etmelisiniz: o Ürünlerin hangi ihtiyaçlara karşılık geldiğini iyi bilmeli ve bu yönleri ön plana çıkarmalısınız. o Ürün ve hizmetlere yönelik olumsuz düşünceler varsa öğrenin ve bunları ortadan kaldırmak için müşterileri bilgilendirin. o Ürün ve hizmetlerin zayıf/güçlü yönlerini yeniden (müşteri açısından) gözden geçirin. o Ürünü gerçek değerinden fazla göstermeyin, tüketicinin gözünde tam yerinde ve doğru konumlandırın. o Pazarlama departmanına, müşterilerden gelen talepleri hemen aktarın, pazarlama stratejilerine destek olmaya çalışın. Müşteri tarafından bakmak, işletme için hayati önemdedir. Örneğin, büyük müzik organizasyonlarını gerçekleştiren bir şirketin sahibi röportaj sırasında gazeteciye şöyle der: "Ben yaptığım organizasyonlarda kendimi daima müşteri olarak görürüm. Ayrıca, rakiplerimin yaptığı çalışmalara müşteri gibi katılır, onların eksikliklerini görür ve kendim yapmamaya çalışırım. Bazen müşterilerin arasına gizlice karışır, kendimi tanıtmadan memnuniyetlerini ölçmeye çalışırım. Onların düşüncelerini ve tepkilerini anlayarak bu noktaya kadar yükseldim." Bu yaklaşım Satışcılıkta giderek daha çok kişi tarafından uygulanmaktadır. Gerçekten de müşteri tarafından bakabilmek için bazen masanın diğer tarafına da oturmak gerekir. Satış yöneticisi olarak aşağıdaki maddeleri mutlaka uygulayın: o Mağazalarınızı sürekli denetleyin. o Rakiplerinizden ve kendi mağazalarınızdan müşteri gibi alışveriş yapın. o Ziyaretlerinizde gördüğünüz aksaklıkları acil olacak gidermeye çalışın. o Çeşitli dönemlerde tüm satıcılarımı bir araya toplayın, onlara göre müşterilerin beklentileri nelerdir, kendileri müşteri olsalardı ne isterlerdi, ne yaparlardı, sorun ve görüşlerini alın. o Satış raporlarını inceleyin ama kararlarınızı sadece raporlara dayanarak asla vermeyin, örgütünüzle görüşün, tartışın, araştırın, analiz edin ve sonra karar almaya çalışın. o Toplantıların esiri olmayın, ofis içinde departman departman gezerek, sürekli toplantı odalarında oturarak büyük işler başarmış havasında olmayın, asıl rekabetin ve müşterilerin dışarıda olduğunu unutmayın. o Müşterilerinizle aranıza duvarlar örmeyin, iletişim kanallarını açın ve geliştirin. o Saha analizlerini ve araştırma sonuçlarını dikkatle inceleyin, pazardan gelen bilgilere değer verin. Sonuç olarak, satış liderleri daima müşterilerin yanında ve tarafında olmalıdır. Yeni nesil tüketiciler, sorunlarını büyük ölçüde (maksimum) çözecek ürünlere harcama yapmak istemektedir. Bu nedenle satışcı kendisini müşterinin yerine koyarak beklentilerin ya da taleplerin neler olduğunu anlamaya çalışmalıdır.

Hope for the best, but prepare for the worst.
Nymphe isimli Üye şimdilik offline konumundadır  

Sosyal Ağlarda Paylaş

Etiketler
bakış, müşteri, taraflı


Konuyu 1 kişi okuyor. (0 üye ve 1 misafir)
 
Seçenekler
Stil

Gönderme Kuralları
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Huawei Müşteri Hizmetleri Çağrı Merkezi İletişim Telefon Numarası Anka Cep Telefonları 1 19 Temmuz 2019 21:45
Müşteri Rolünü Oynamak Nymphe Psikoloji 0 21 Ocak 2018 03:51
Özveri tek taraflı olmaz Anka Gelinlerin Dünyası 0 08 Ocak 2018 01:05
Rüyada Müşteri Görmek Ne Anlama Gelir Anka Rüya Tabirleri 0 22 Aralık 2017 13:24
Çağrı merkezinde müşteri temsilciliği. BlackdeviL Meslek Tanıtımları 0 08 Aralık 2017 16:52


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 14:31.