Forum Logo  

Anasayfa Kimler Online Forum Duyuruları Yönetim İletişim Reklam Ver
Geri Git   ForumDenizi.Com > Eğitim - Öğretim > Psikoloji

Psikoloji Psikoloji alanındaki paylaşımlara ulaşabilirsiniz.

Etiket Listesi

  
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 28 Temmuz 2018   #1

Üyelik tarihi: 04 Aralık 2017
Cinsiyet: Bay
Mesajlar: 6,669
Konular: 2741
Rep Gücü: 8
Puanları: 51
Rep Grafiği: BlackdeviL will become famous soon enough
Alınan Beğeni: 1548
Verilen Beğeni: 2104
Nereden: İstanbul
İlişki Durumu: Evli
Burç: Kova
Takım: Galatasaray
Standart Depresyondan Korunmanın Doğal Yöntemleri

Depresyondan Korunmanın Doğal Yöntemleri

Beynimizde yeterli düzeyde serotonin hormonu salgılanması kendimizi mutlu, huzurlu ve güvende hissetmemiz için çok önemli. Serotonin salgılanması da yediğimiz şeyleri yakından ilgilendirir. Beynimiz bu hormonu üretebilmek için triptofan’a (vücudumuzun sentezleyemediği önemli bir amino asit) ihtiyaç duyar. Ve beslenme şekliniz triptofan açısından yeterli değilse depresyona sürüklenebilirsiniz.

Seratonin Nedir?

Serotonin, sinir hücrelerimiz arasında elektrik sinyallerini iletmekle görevli bir hormondur. Bir sinir hücresinden alınan elektrik sinyallerinin diğer sinir hücrelerine aktarılması sürecinde, yani beynimizin çalışmasında hayati bir rol oynarlar.

Merkezi sinir sisteminde bulunan serotonin ruh hâlimizi, uyku kalitemizi, iştahımızı, öğrenmemizi, hafızamızı, cinsel ve sosyal davranışımızın düzenlenmesine yardımcı olur. Bağırsak kanalları ve midemizde bulunan serotonin ise sindirim sürecinin düzenlenmesinde önemli bir rol oynar.

Araştırmalar vücudumuzdaki serotonin seviyesindeki dengesizliklerin ruh hâlimizi olumsuz yönde etkileyip depresyona yol açtığını ortaya koymakta. Ve vücudumuzda serotonin eksikliği oluşmasının sebepleri şunlar: beyin hücrelerimizde serotonin hormonu üretiminin yeterli düzeyde olmaması, reseptör bölgelerinin yetersiz olması ya da serotonin üretiminde ihtiyaç duyulan triptofan maddesinin yetersizliği.

Bu bozukluklardan biri meydana gelirse depresyona, anksiyete bozukluğuna, obsesif bozukluğa ve aşırı asabiyete yol açabilir.

Serotonin Doğal Yollarla Nasıl Artırılır?

Yetersiz ve dengesiz beslenmek, egzersiz ve spor yapılmaması, kafein, alkol, yapay tatlandırıcılar, diyet yapmak ve stres beynimizde serotonin üretilmesini engeller. Tabi ki serotonin seviyesini yüksek tutmak için başvurabileceğimiz doğal yöntemler de var.

Triptofan açısından zengin besinler çok önemli.

Serotonin üretiminde kullanılan tek besin maddesidir triptofan. Triptofan bakımından en zengin gıdalar ise şöyle: süt, hindi eti, yoğurt, kırmızı et, peynir, yumurta gibi protein bakımından zengin olan besinler ve badem, soya fasulyesi gibi kuru yemişler.

Acı biber: Ağzımıza yanma hissi veren ve mutluluk sağlayan endorfin hormonunun salgılanmasını sağlar.

Domates: Antioksidan içeren besinler stresli anlarda ortaya çıkan serbest radikalleri etkiler ve durumunu iyileştirir. Sabahları mutsuz ve yorgun uyanmayı önleyen önemli bir besindir.

Papatya çayı: Bağışıklık sistemimiz için önemli olan melatonin ruh halimizin düzelmesinde de çok etkilidir. Ve papatya içerisinde de bol miktarda melatonin bulunur.

Balık: Omega 3 açısından en zengin besinlerden biridir balık. Bir çok araştırma göstermiştir ki Omega 3 ruh halinin iyileşmesinde ve depresyonun azalmasında çok etkilidir.

Çikolata: Çikolata, serotonin açısından en yüksek besinlerden biri. Bu sebeple mutlu olmayı sağlar ve ruh halimizin iyiliği için de çok etkili.

Esmer ekmek: Farklı bir çok türde bitkiden elde edilen esmer ekmek vb. besinler kan şekerinin dengelenmesinde, serotonin seviyesinin yükselmesinde önemli bir rol oynar bu sebeple depresyondan korunmak için çok önemli.

B6, B9 ve B12 vitaminlerini almaya dikkat edin.
B6 vitamini serotonin üretiminde üretimi açısından önemlidir. B6 vitamini bakımından en zengin yiyecekler de ay çiçek çekirdeği, tam tahıl ürünleri, patates, ceviz, bezelye, brüksel lahanası, kahverengi pirinç, muz ve avokadodur.

B12 vitamini ve B9 vitamini de serotonin üretiminde birlikte çalışmaktadır. B12 bakımından en zengin besinler de karaciğer ve kırmızı ettir.

Egzersiz yapın.
Günlük egzersiz yapmak serotonin seviyesini yükseltir, stres düzeyini azaltır. Araştırmalar düzenli egzersiz yapmanın serotonin seviyesini yükselttiğini tespit edilmiştir.

Güneş ışığında bol zaman geçirin.
İnsanlar eski dönemlerde vakitlerinin büyük kısmını dışarıda geçirmekteydiler artık ev, ofis, işyeri vb. arasına sıkışan yaşam biçimi insanları güneş ışığından uzak yaşamaya itiyor. Güneş ışığının D vitamini açısından önemini bilmeyen yoktur fakat D vitamininin serotonin açısından önemi pek bilinmiyor. Bu açıdan değerlendirirsek depresyonun modern zaman hastalığı olması daha da bir anlamlı hale geliyor.

Stresi azaltmaya çalışın.
Stres serotonin üretimine engel oluyor. Bu sebeple depresyondan korunmak için stres seviyesini azaltmaya çalışmak çok önemlidir.


To view links or images in signatures your post count must be 0 or greater. You currently have 0 posts.
BlackdeviL isimli Üye şuanda  online konumundadır  

Sosyal Ağlarda Paylaş

Etiketler
depresyondan, doğal, korunmanın, yöntemleri


Konuyu 1 kişi okuyor. (0 üye ve 1 misafir)
 
Seçenekler
Stil

Gönderme Kuralları
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Dudak dolgunlaştırma yöntemleri Anka Estetik ve Estetik Cerrahi 1 06 Aralık 2018 23:45
Akıl Yürütme Yöntemleri - Mantık Asrevya Dersler 0 26 Temmuz 2018 14:53
Hackerların kullandıkları saldırı yöntemleri Nymphe Webmaster Forumu 0 25 Temmuz 2018 16:51
Etkili Arama Yöntemleri Nymphe Web Tarayıcıları 0 08 Ocak 2018 12:56
Leke Çıkarma Yöntemleri BlackdeviL Bunları Biliyor musunuz? 0 09 Aralık 2017 17:13


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 04:19.