Forum Logo  

Anasayfa Kimler Online Forum Duyuruları Yönetim İletişim Reklam Ver
Geri Git   ForumDenizi.Com > Bayanların Dünyası > Sağlıklı Beslenme

Sağlıklı Beslenme Sağlığınız için nasıl beslenmeniz lazım? sorusuna yanıt bulabileceğiniz bölüm.

Etiket Listesi

  
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 22 Temmuz 2018   #1
Bize her sevdadan kalan sadece Galatasaray
 
Smoker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Üyelik tarihi: 04 Aralık 2017
Cinsiyet: Bay
Mesajlar: 6,448
Konular: 2716
Rep Gücü: 8
Puanları: 42
Rep Grafiği: Smoker is on a distinguished road
Alınan Beğeni: 1504
Verilen Beğeni: 2040
Nereden: Yurtdışı
İlişki Durumu: Var
Burç: Kova
Takım: Galatasaray
Standart İp atlamak zayıflatırmı ?

İp atlamak zayıflatırmı ?

Zayıflama egzersizleri hakkında bilgiler verirken ip atlamanın faydaları için de bir şeyler demenin gerektiğini düşündüm. İp atlamak çocukluğumuzda oyunlar oynarken sıkça başvurduğumuz bir enerji atma yolu ve elbette oyun idi. Ancak büyüdükçe ip atlamak, oyundan başka bir de sağlık ve zayıflamak için de faydalı bir aktivite olduğunu anlıyoruz…

İp atlamak gerçekten önemli bir zayıflama hareketi ve kardiyo egzersizidir. Bir vücut kondisyon ve koordinasyon kazanım egzersizi olan ip atlamak hem bacak kol, ve bel kaslarını çalıştıran hem de beyin ile kaslar arasındaki koordinasyon yeteneğini güçlendirici bir fayda da sağlamaktadır. Koşma ve bisiklete binme egzersizleri gibi ip atlamak bir saatte 600 kalorinin üzerinde bir kalori yakımı sağlamaktadır. İp atlamak sadece kilo vermek veya mevcut kiloda kalmak için değil boy uzatmak için de etkilidir. İp atlamak çocuklarda boy uzatır mı derseniz uzmanlar ip atlamanın kemikleri uzattığı ve güçlendirdiği için boy uzamasına faydalı bir egzersiz olduğunda hemfikirler. Günde 20 dakika ip atlayan kişiler, hiç bir şekilde diyet yapmadan ve yediklerinden kısmadan kilo verebilirler. Tabi bunun için günlük 2 litre kadar da su içilmesi gerekiyor.

Egzersizler aerobik ve anaerobik egzersizler olarak iki kısma ayrılmaktadırlar. Anaerobik egzersizler oksijensiz kalori yakımı olarak bilinir ve yoğun enerji harcatması ile bilinirler. Normalde anaerobik egzersizler 100 metre koşusu gibi vücudu yoran ve bitkin düşüren egzersizler olup uzun süre dayanılması neredeyse imkansızdır. Oysa ip atlamak, hem anaerobik metabolizmayı harekete geçirmekte hem de koşmak gibi yorucu olmadığı için 1 saate kadar yapılabilen bir spor hareketleri olarak bilinmektedir. Bu nedenle de yağ yakmak için ip atlamak gerçekten çok etkili bir egzersiz çeşididir.

İp atlamanın faydaları nelerdir?.....

İp atlamak öğrenmesi uygulanması basit, ucuz ve eğlenceli bir egzersizdir. Kemik ve kaslarınızı güçlendiren ve aynı zamanda yağ yakımı da sağlayan ip atlama egzersizleri kalp dostu olup kardiyo egzersizleri (kardiyovasküler hareketleri) niteliğindedir. Yurt dışında ve özellikle ABD ip atlamanın sağlık için faydaları uzun zamandan beri fark edilmiş olup ilk ve orta öğretimdeki çocuklara sağlık bakanlığı desteği ile ip atlama kursları dahi tertip edilmektedir.

İp Atlama Teknikleri

İp atlamada kullanılan bütün teknikler şunlardır:
Normal ip atlama tekniği
Çapraz ip atlama tekniği
İki ayağı birden kullanarak tempolu ip atlama tekniği
Çekirge tipi ip atlama tekniği
Tek ayakla ip atlama tekniği
Ters ip atlama tekniği
Çift ayakla ip atlama tekniği.

İp Atlayarak zayıflama formülü

İp atlamanın bacaklarınız için mükemmel bir egzersiz olduğunu biliyor musunuz? İste size 10 dakikalık günlük bir egzersiz programı…

Çift bacakla ısınma (3 dakika)
Bacaklarınızı birarada tutarak ip atlayın. Yorulursanız yürüyün. Bir yerinizi incitmemek için dirseklerinizi belinize yakın tutun ve ipi bileklerinizi kullanarak çevirin.

Alçak zıplama (2 dakika)
Vücudunuzu alçaltarak ip atlayın. Omurganızı ve kalçalarınızı sabit bir şekilde tutmak için karın kaslarınızı sıkın.

Zıplama (1 dakika)
ipi yavaşça çevirirken, tek bacağınız önde diğeri arkada olacak şekilde hamle yapın. İp başınızın üzerindeyken, zıplayarak bacak pozisyonunuzu değiştirin. Ritmi tutturmak için yüksek sesle müzik dinleyebilirsiniz.

Çift bacakla soğuma (2 dakika)
2 dakika boyunca normal şekilde ip atlayın ve daha sonra yürüyün. Hareket sona erdiğinde bacaklarınızla esnetme hareketleri yapın.

Tek diz kaldırma (2 dakika)
ipi başınızın üzerinden geçirdikten sonra, ipin üzerinden atlamadan önce sağ dizinizi 90 derecelik açıyla bükerek kaldırın. Bacak değiştirerek hareketi tekrarlayın. Yumuşak bir şekilde yere basmak için, hareketi alçalarak yapmaya çalışın.

Spor Türleri

İp Atlamanın Faydaları

Bu kardiyo egzersizi ile saatte 600 ila 1200 kalori yakabilmek mümkündür.
İp atlamak komple bir vücut çalışmasıdır.
Hızınızı ve eforunuzu çok rahat ayarlayabileceğiniz bir egzersizdir.
İp atlama sizi daha iyi bir sporcu yapabilir.
El ayak koordinasyonunu sağlar ve beyninizin iki yarısını da eş zamanlı çalıştırır.
Kaslarınızın beyin ile iletişimini hızlandırarak verdiğiniz tepki süresini kısaltabilir.
İp atlayarak bacakları sıkılaştırıp, kalçanızı dikleştirebilirsiniz.
Selülit ile baş etmenin uygun yollarından birisidir.
Lenf sistemini çok iyi çalıştırır.
Zihninizi dinginleştirmek için birebirdir. Stres attırır.
Varisleri ve örümcek ağı damarları giderebilir.


To view links or images in signatures your post count must be 0 or greater. You currently have 0 posts.
Smoker isimli Üye şuanda  online konumundadır  

Sosyal Ağlarda Paylaş

Etiketler
atlamak, zayıflatırmı


Konuyu 1 kişi okuyor. (0 üye ve 1 misafir)
 
Seçenekler
Stil

Gönderme Kuralları
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 07:47.