Forum Logo  

Anasayfa Kimler Online Forum Duyuruları Yönetim İletişim Reklam Ver
Geri Git   ForumDenizi.Com > Bayanların Dünyası > Sağlıklı Beslenme

Sağlıklı Beslenme Sağlığınız için nasıl beslenmeniz lazım? sorusuna yanıt bulabileceğiniz bölüm.

Etiket Listesi

Like Tree2Beğeniler
  • 1 Post By Nefertem
  • 1 Post By Qasem

  
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 29 Temmuz 2018   #1

Üyelik tarihi: 27 Kasım 2017
Cinsiyet: Bayan
Mesajlar: 11,039
Konular: 1881
Rep Gücü: 18
Puanları: 518
Rep Grafiği: Nefertem is a glorious beacon of lightNefertem is a glorious beacon of lightNefertem is a glorious beacon of lightNefertem is a glorious beacon of lightNefertem is a glorious beacon of lightNefertem is a glorious beacon of light
Alınan Beğeni: 4390
Verilen Beğeni: 4046
Nereden: Bilecik
İlişki Durumu: The love of Ongun is my medicine♥
Burç: Aslan
Takım: Besiktas
Standart Hafızayı güçlendiren 12 besin

Hafızayı güçlendiren 12 besin


Güçlü bir hafızaya sahip olmada; doğru besinleri, doğru miktarda tüketmenin çok önemli olduğunu belirten Uzman Diyetisyen Şebnem Kandıralı, hafızayı güçlendirmek için sofralardan eksik edilmemesi gereken besinleri şöyle sıralıyor:

1. Ispanak: B grubu vitaminler ve folat içerir , E vitamininden zengindir. Beyin hücrelerini zararlı serbest radikallere karşı korur. E vitamini zengini diğer besinler: badem, brokoli, kivi, mango, ayçiçek tohumu, domates.

2. Balık (Omega 3): Omega 3 beyin fonksiyonlarında önemli bir role sahiptir. Davranış ve bilişsel olaylarda etkilidir. En iyi kaynakları: somon, uskumru, hamsi, sardalye, ringa balığı. Ceviz ve keten tohumu da iyi kaynaklarındandır. Eksikliğinde depresyon, disleksi (ö:ğrenme bozukluğu), dikkat eksikliği vb. görülür.

3. Bitter çikolata: Beyin reseptörlerini aktive etmek için endorfin salınımını arttır. Yüksek kakao içeriğine sahip birkaç bitter karesi güçlü antioksidanlar içerir, doğal uyarıcıları sayesinde odaklanma ve konsantrasyonu artırır.

4. Yaban mersini, çilek, böğürtlen: Beyini serbest radikal hasarından korumada etkilidirler. Bellek arttırıcı fitokimyasal olan antosiyaninden zengindirler. Kırmızı üzüm, kivi, portakal ve elma da beyin gücünün artışı için diğer mükemmel besinlerdir.

5. Süt , yoğurt , peynir: Mükemmel birer protein kaynağıdırlar . Vücuda yavaş ve sabit bir enerji kaynağı sağlayıp, gün içinde hafızamızın ayakta kalmasına destek olurlar. Protein içeren besinler aynı zamanda vücudu uyaran kimyasallar olan epinefrin ve dopamin seviyelerini de arttırırlar.

6. Yumurta: Beyindeki hafıza bölümü için gerekli olan vitaminleri (A, D, B12, B grubu) barındırır. Beyinden sinyal alıp, gönderme için gerekli önemli bir aminoasit olan tirozini içerir, vücudun uyanık almasını sağlar.

7. Tam tahıllar: Esmer pirinç, esmer ekmek, yulaf, darı vb. B6, B12 ve folik asit içerirler. Hafızayı korumak, konsantrasyon ve beyine kan akışını sağlamak için gereklidirler.

8. Kuruyemiş ve tohumlar: Ruh halini pozitif yönde etkilerler. Kabak ve ayçekirdeği kognitif fonksiyonları arttırırlar. Uykusuzluk ve hafif depresyon durumlarında rahatlamaya yardımcı olur.

9. Kırmızı lahana: Beyin hücre hasarını azaltmak ve uzun süreli hafızayı canlandırmak için gerekli polifenolleri (fisetin) içerir, bu Alzheimer hastalığının önlenmesi ve tedavisinde yararlıdır. Kırmızı soğanda iyi bir seçimdir.

10. Brokoli ve kuşkonmaz: K vitamininin zengin kaynaklarıdır. Bilişsel fonksiyonları ve beyin gücünü arttırmada etkilidirler.

11. Fısıtk ezmesi: Beyinin odaklanması ve dikkat için gerekli olan B6 vitamininden zengindir. Kızarmış bir dilim ekmek üstüne 1 yemek kaşığı kadar fıstık ezmesi ve üzerine eklenmiş muz dilimleri ile B6 vitamininden zengin bir ara öğün yapabilirsiniz.

12. Su: Dehidratasyon ( susuzluk ) beynin kortizol denen bir hormon salgılamasına neden olur. Bu hormondaki artış beynin bilgi depolama kısmının küçülmesine ve hafıza gücünün azalmasına neden olur. Kortizol adrenalin üretimini de artırır, bu artış beyin fonksiyonunu etkiler ve hafızayı bozar.
Qasem bunu beğendi.

"Kimseyle hiçbir konuda yarış halinde değilim. Kimseden akıllı, kimseden güzel , kimseden iyi olma gibi bir iddiam yok. Kimse için en değilim. Daha değilim. Bu devasa iddiasızlığın bana verdiği özgürlüğün hastasıyım."


To view links or images in signatures your post count must be 0 or greater. You currently have 0 posts.
Nefertem isimli Üye şuanda  online konumundadır  
Alt 29 Temmuz 2018   #2
Qasem
 
Qasem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

Üyelik tarihi: 16 Ocak 2018
Cinsiyet: Bay
Mesajlar: 2,539
Konular: 118
Rep Gücü: 4
Puanları: 46
Rep Grafiği: Qasem is on a distinguished road
Alınan Beğeni: 1554
Verilen Beğeni: 3044
İlişki Durumu: Uzak durun yeter...
Burç: Akrep
Takım: Turkiye
Standart Cevap: Hafızayı güçlendiren 12 besin

Bence bundan önce yapılması gereken var olan hafızanın korunmasına yönelik hamledir.
Alzhaimer tehlikesi maalesef 40 yaşından başlayarak kasıp kavurmakta. Beyinin küçülmeye başlamasıyla fonksiyonlarıda azalıyor...

Aslında tedbir çok kolay, hergün bir bardak havuç suyu bunu hal eder...
Ve bundan sonra yapılması gerekenler ise yukarıda sıralanan her bir kür
Nefertem bunu beğendi.


To view links or images in signatures your post count must be 0 or greater. You currently have 0 posts.

Konu Qasem tarafından (29 Temmuz 2018 Saat 15:31 ) değiştirilmiştir.
Qasem isimli Üye şimdilik offline konumundadır  

Sosyal Ağlarda Paylaş

Etiketler
besin, güçlendiren, hafızayı


Konuyu 1 kişi okuyor. (0 üye ve 1 misafir)
 
Seçenekler
Stil

Gönderme Kuralları
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Kansere karşı savaşan ve bağışıklık sistemini güçlendiren C vitamini vücudumuz için n Anka Sağlık Köşesi 0 15 Ocak 2018 14:45
Yks-Biyoloji|Besin zinciri Nefertem YKS (Tyt+Ayt/Dil) 0 08 Aralık 2017 13:58
Elma kaç kalori-besin değerleri Nefertem Sağlıklı Beslenme 0 05 Aralık 2017 20:24


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 18:37.