![]() |
Neden Ateist Olunur?
Ateist olmak için çeşitli sebepler olabilir. Ateizm Tanrı’ya olan inancın yokluğu demek olduğundan, Tanrı kavramıyla karşılaşmamış olmak bile teorik olarak ateist olarak nitelendirilmek için bir sebep olabilir. Fakat kendilerini ateist olarak nitelendiren insanlar genellikle bu konuda kafa yorup araştırma yapmış ve bilinçli bir şekilde Tanrı kavramına inanmamayı seçmiş kişilerdir. Dünyaya kızgın olduğu için veya Tanrı’dan nefret ettiği için ateist olmak ise sanılanın aksine çoğu ateist için geçerli değildir. Bu tür sebepler Tanrı konusunda kafa yorup araştırma yapmak için birer motivasyon kaynağı olabilirken, iddia edilenin aksine, Tanrı kavramının reddi için kullanılan sebepler değillerdir. Nitekim bir ateist dinin dünyaya zarar verdiğini düşündüğü için çevresindeki din figürlerinden ve dinsel düşünceyi temsil eden kavram ve kişilerden hoşlanmıyor olabilir. Fakat bir insan varlığına inanmadığı bir şeyden nefret edemez. |
Cevap: Neden Ateist Olunur?
Kanaatimce bu yazı Bilgehan Bengi nin ateistin sorumluluğu kitabından Alıntı,Bilmiyorum ne kadar okudunuz bu eseri ben okudum ,Müslümanların yaşantıları hayatları,hataları,yada müslüman ülke bazında görünen toplumların ahlaki çöküntü ve gayri ahlaki hataları onların kişiliği ile alakalıdır,bu Dini kapsayamaz ,
İnsanların buna bağlı olarak Dine soğumalari inkara kadar devam etmesi ülkemizde sık görülen bisi,Bu bahane aslında insanların Dinin emir ve yasaklarına uyma konusunda özgürlüklerine kısıtlama geldiği icin rahat edemediklerinden kaynaklanıyor.. Çünkü Ateistler genel anlamda toplumdan farkli giyimleri ile farkli hobi ve etginlikler yada Sadace Dunya ile sınırlı hayat benimsedikleri icin herseyi yapalim tadalim gezelim mantigi icinde olduklari icin sanki Din bunu kısıtlıyor anlamına gelmiyor sanılıyor, Oysaki İslam geziniz görünüz Allah'ın nimetlerine sukrediniz der, Bu eserin bir sayfasında boyle bir dipnot vardı,Gençler genelde Ateis olmalarını benimsemeleri sebebi aslında özgürlük alanında kısıtlama olduğundan diye... Demekki Turkiyedeki gençlerin yoğunlaştığı konu Allah'ın varlığına inkar konusundan çok özgürlükleri kisitlama babında bu yol yada görüş benimsenmiş durumda. Peki Bu görüş ve fikri benimseyenlerin gerçek manada Hayat yaşantıları nasil ?? Katılımlarla bu konuyu Ateis Arkadaşlardan dinlemek isterim. |
Cevap: Neden Ateist Olunur?
Bedeva Bira içmek için olabilir.;vurvur;
|
Cevap: Neden Ateist Olunur?
Alıntı:
|
Cevap: Neden Ateist Olunur?
Alıntı:
|
Cevap: Neden Ateist Olunur?
Bilgehan benginin bu eseri saçmalıklarla ve tamamı varsayımlara dayalı kurgularla yazılmış bir eser...
Kaç tane Ateist gördünüz ki tanrının varlığını araştırıp var olmadığına kanaat getirdiğine..? Ülkemizde ateizim din karşıtlığı olarak üreyip Deizim üzerinden şekillenen bir ideolojik harekettir... Tanrının var olup olmamadından çok özgürlüklerini kısıtladığı düşünülen dine bir savaş açmadır. Oysa Sözde müslüman olup eylemde Vahy ile çelişen insanların davranışını islama mal edilerek ateizim vurgusu, ve Ateizmi yüceltmek kalemin zavallılığıdır... Mesela forumda ben müslümanım deyip namaz kılan, zekatını veren, iyiliği emredip kötülükten nehyeden kaç kişi var?, Sorsanız hepsi elhamdülillah müslüman. Kişilerin hatalarından yola çıkarak islamı, vahyi ve tanrıyı kötülerseniz ozaman siz ateist değil din düşmanı olmuşsunuz demektir... Kitabın kendisi zaten insanların davranışlarından yola çıkarak bir atrizm vurgusu yapmış, Tanrının varlığının reddi ile alakalı tutarlı bir çalışma değil. Ateizmi ve Vahy i onu yaşayanların çarpıklıklarından öte kendi gerçekliği ile konuşmak isterseniz buradayım... |
Cevap: Neden Ateist Olunur?
Alıntı:
|
Cevap: Neden Ateist Olunur?
Alıntı:
|
Cevap: Neden Ateist Olunur?
Alıntı:
Gerçek manada hayatlar din karşıtlığı üzerine ve olanca özgürlükler üzerine kurgulu... |
Cevap: Neden Ateist Olunur?
Bu eserin bir bölümünde örneklendirme vardı,
Bu yolu benimseyen gençlerin çoğunluğu islami örf ve geleneklerin içinde büyümüş Kuranı Kerimi okumuş olanlar... Aslında merak uyandırması içten içe değil ! Bu yolu görüşü nasil benimsediler acaba yukarda dediğimiz özgürlük icin mi ? Yoksa bilmediğimizi varlıklara inanma konusunda teredutlermi? Bu cevapları Değerli Ateist Arkadaşlardan dinlemek isterim.? |
Cevap: Neden Ateist Olunur?
Alıntı:
|
Cevap: Neden Ateist Olunur?
Alıntı:
Gerçek manada Bir ateisttin Dinle alakalı sorunu yada yaratıcı ile sorunu yok ,Sorunu varsa demekki Ateist değil,ziravci.. Çünkü inanmadığı şeyle sorun yaşamak, Akıl işi değil, Inanmadıgi bir şeyin tabiinleri ilede sorunu olamaz, Burda diğer soru ? Ateistlerin Dinle mücadele etmesi etmeye çalışması Özgürlükleri kısıtlanabilir diyemi? Yoksa Dine inanan tabiinlerin hataları yanlışları Müslüman olduklarını dillendirip Ameli nokta kendilerine benziyen tiplerin yanlışları yüzünden tabiine değil,inkârlarını başka tarafa vermeleri ? |
Cevap: Neden Ateist Olunur?
Alıntı:
Temelde zaten ateizmin kendiside bir dindir... Din bir yaşam biçimidir... Ateist olgunun aslında eleştirdiği şey yaratıcı değil yaşam biçimleridir. Ama maalesef bunun farkında değillerdir... İdeolojik sapmalarına, Ameli noktada dindar olmayanları kutban seçmişlerdir... Kendi özgürlüklerinin kısıtlanmasından korkup dini eleştiri ve red bağlamında yol alan tayfa trmelde özgürlüğü baltaladığınıda farkedemez. Çünkü onlara göre dinlerin ritüelleri yasaklanmalıdır... Söz konusu kendileri olunca özgürlük kasanlar başkalarının özgürlük alanlarını tarumar eder... |
Cevap: Neden Ateist Olunur?
Alıntı:
Tanıdığım insanlar var Görüşlerini dikta etme derdinde olmayan ,örnek yaşantıları ile örnek olmaya calisan ,Ne kadar Ahlaki ,iyi kötü ,deyimler islami olsa bile bunlari benimseyen islam algisinida çok iyi bilen ,islami olupta müslümanların uzak olduğu bazı kural ve yasaları benimseyen Arkadaşlar bulunmakta , Asıl merak ettiğim ve arada tartışmasını yaptığımız boyle insanların bu görüşü yada Akımı benimsemelerine sebeb olan etgen? Biz ne kadar inkar etsekte otekilestirmeye çalışsakta ülkemizde bunu benimseyen insanlar Var ? Diğer merak edilmesi ve insanın kendini sorguya çekmesine neden olacak soru ise ? Bu Görüşe sahip olan insanların bunu benimsemelerindeki müslüman ların etgisi? Hiçbirşey şey nedensiz sebebsiz vuku bulmaz ,bunu iten nedenlerin kökenine inilirse kaynağına sorun çözülür kanaatindeyim.. Kökten reddiye insanları dahada savunduğu yolda radikalstirmeye iter.. |
Cevap: Neden Ateist Olunur?
Evde rakı yaparken etil alkolün oranını doğru ayarlayınca ateist, yanlış ayarlayınca teist oluyorsunuz. Malum ölüme giderken bi inanası geliyor insanın.
|
Cevap: Neden Ateist Olunur?
Alıntı:
Müslümanların bu bağlamda etkisi çok fazla. Azımsanmayacak gibi değil maalesef... Bu sebepler çok konuşuldu, yıllardırda konuşuluyor. Mesela Afganinin Dehriyuna reddiyesinde bir çok diyaloğa raslayabilirsin. Bu yeni bir durum değil. Neden ve etgenlerde dönemsel değişsede aynı hep... |
Cevap: Neden Ateist Olunur?
@Vav Derin Düşünce fikir platformunda pozivist akımın, Stefhan hawking gibi bilimsel bilgiyi putlaştıran vs bir çok füşünce akımını orada bulabilirsin.
Okumanı tavsiye ederim. Hatta takip edip tüm sayılarını okursan daha güzel olur... Çünkü modern ateizim artık fikir üretemiyor ve savunma pozisyonunda... |
Cevap: Neden Ateist Olunur?
Aslında biz insanların çoğunun yanlış yargısı var bir nevi
"Kusursuz olan İslamdır" insanlar değil,,, Tabi ki inanan insan dikkat edecek Allah'ın red ettiği kavramları yapmayacak, yap dediğini yapacak,, Mesela çok görülen bir şey biri namaz kılıyor yalan söylüyor bak deniliyor namaz kıldığı halde yalan söylüyor,, aslında namaz kusursuzdur O insanın kıldığı namaz da eksiklik olduğu için yalan söylüyor,,, Ve bir çok insan Müslümanların şahsi hatalarını İslama mal etmeleridir, ki nefis var şeytan var onlara yenileniliyor bir insan zaten Rabbimiz olan Allahu Teala bizleri melek yaratmadı Sadece bizden samimiyet istiyor Elbette insan her yaptığı hata veya günahı şeytana yükleyemez evett şeytan kandırmak içindir ama Rabbimiz insanlara 2 yol gösterdi ya Benim yolumu seçersin ya şeytanın yolunu,,, Bizler esasen hep öncelikle Kur'an ne diyor bize ona bakarsak bütün Peygamberler başta son Peygamber efendimiz hz. Muhammed sav min hayatını bilinçli okumak lazım,,, Gerçek ateist olsun deist olsun neden o yolu seçiyorlar araştırma yapmak lazım,,, Evet inanç olmak, hiç bir şeyden sorumlu olmamak, kendi kurallarını yaşamak gerçekten o insanları mutlu ediyor mu Çünkü Peygamber efendimiz her insan İslam fıtratı üzerine doğar sonradan onu annesi babası başka dine yönlendirir diyor,,, |
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 14:20. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.