Beynimizin sadece yüzde onunu kullandığımız uzun yıllardır konuşulan bir şehir efsanesidir. Bir insanın beyninin bu sözde kullanılmayan kısmını kontrol edip zekasını arttırabileceğine inanılsa da yapılan araştırmalar beynimizin tamamını kullandığımızı göstermektedir.