![]() |
Katledilen kadinlarimiz
Erkeklerle konuştuğu için babası tarafından, evlerinin bahçesindeki kümese kazılan çukura canlı canlı gömülen kadın gördünüz mü?
Bu ülkede gördünüz. Adı Medine Memi’ydi... Boşandığı kocası, kayınpederi ve üç arkadaşı tarafından evi basılıp dördüncü kattan aşağı atılan ve bacağı kırılınca aşağı inip çivili sopalarla dövülen, hâlâ nefes almaya devam ettiği görülünce kayınpederi tarafından silahla kafasına dört el ateş edilerek öldürülen kadın gördünüz mü? Bu ülkede gördünüz. Adı Zümrüt Er’di... Yaralı halde kaldırıldığı hastanedeki odası kardeşleri tarafından basılıp kurşunlanan kadın gördünüz mü? Bu ülkede gördünüz. Adı Güldünya Tören’di. Bindiği minibüsün şoförünün saldırısına karşı koyunca defalarca bıçaklanan, ardından parmak izi kalmasın diye elleri vücudundan kesilerek koparılan, ardından cesedi yakılan bir kadın gördünüz mü? Bu ülkede gördünüz. Adı Özgecan Aslan’dı. Testereyle parçalara ayrılmış bedeni, gitar kutusuna konarak çöpe atılan kadın gördünüz mü? Bu ülkede gördünüz. Adı Münevver Karabulut’tu. Peki, gördünüz de ne yaptınız? Bu korkunç hadiselerin tek bir tanesi dünyanın kendisine “hukuk devleti” ya da “medeni” diyen başka bir ülkesinde olsa o ülke ayağa kalkar, hayat durur, bir daha tek bir kadının kılına zarar gelmeyene kadar başka bir şey konuşulmazdı. Türkiye’de ne oldu? Soruyorum: Kaç gün sürdü bu korkunç kadın cinayetlerinin konuşulması? Kaç gün kaldı gündemde? Önceki gün Türkiye’nin utanç verici “kadına şiddet tarihi”ne Emine Bulut’un “Ölmek istemiyorum” çığlıklarıyla can verirken çekilen görüntüleri eklendi. Düne kadar Kadına Şiddetin Önlenmesi Yasası’na “yuva yıkıyor” diye karşı çıkanlar; kadına şiddeti ekranlarda meşru kılacak her türlü dizide, filmde, programda eylemde-söylemde bulunmakta tereddüt etmeyenler; kadına yönelik her türlü aşağılamaya-hakarete çıkarları doğrultusunda katılanlar ya da en azından kayıtsız kalanlar, dün sosyal medya hesaplarından utanmadan, yüzsüzce paylaşımlarda bulundular. Emine Bulut’u katleden şerefsiz katili protesto etmek için “O.Ç.” yazan birini gördüm. Kadına şiddeti protesto ederken bile kadına şiddet uygulayan bir zihniyet olur mu? Bu ülkede olur. Çünkü kimsenin meselesi kadına şiddetin önlenmesi falan değil; hepsinin derdi hazır yakalamışken üç tane daha takipçi kapmak, kendi tüyünü parlatmak! Şunu bilelim: Kadına şiddet bu ülkenin büyük ve mühim sorunlarından biridir. Lakin bu ülkenin bir o kadar büyük ve mühim bir sorunu da riyadır! Riyakarlıktır! Ve bu riyakarlık devam ettiği sürece, artık vahşet noktasına gelmiş kadına yönelik şiddet başta olmak üzere hiçbir sorun çözülemez. |
Cevap: Katledilen kadinlarimiz
Eğitim, sevgi, saygı. Bu ülkede eksilen şeyler bunlar. Bunların eksikliği yüzünden her gün bu olaylar ve bilmediğimiz daha niceleri yaşanıyor.
Riyakarlık mı yapılıyor yoksa düzeltmeye bir çaba mı yok bilinmez. O kadar çirkin, vahşi, iğrenç olaylar oluyor ki. Temennilerle de düzelmiyor bunlar. |
Cevap: Katledilen kadinlarimiz
Turkiye'ye ne oldu ise son 17 yilda oldu. Gerci ne kadar kotu, ugursuz sey varsa bu zaman diliminde tavan yapti.
Mesela kadina siddet yuzde 200 artti denildigi zaman, bu ulkenin bakani "ya bunlar algi operasyonu, kadina siddet abartiliyor" demisti. Boyle bir yonetim varken ne bekliyoruz ki ?. Munevver cinayetinde o zamaninin basbakani, simdinin cumhurbaskani ne demisti "kizina sahip cikmazsan ya davulcuya ya zurnaciya kacar" demedi mi ?. Boyle bir kafa varken kadina deger mi bekliyorsunuz ?. Ve en son. Yine bir kadin olduruldu ve yine bir bakan su korkunc cumleyi kurdu "o saatte orada ne isi varmis" Ataturk'u hazmedememis, ona dusman olan, ortadogu zihniyetinde olan, hali ile de kadini kohne ve eskimis orf ve adetler ile din somurusu ile 2.sinif goren bir zihniyet varken, bu olanlar gayet dogal. Kadina deger vermeyen hatta meta olarak goren bir kafa var. Bunu deyince de vay efendim siyaset yapma. Niye ?. Gercekler ortaya cikacak diye cunku. En basiti en son vakada goruntuyu cekeni gozaltina aldilar. Niye ?. Izinsiz cekti vs yaydi diye mi ?. Yerseniz. Bu goruntuler iktidari rahatsiz etti diye. Halbuki ne guzel bu goruntuler olmasa idi bir kadin cinayetini daha orpas etmenin huzuru ile yola devam edeceklerdi ama olmadi!!. Daha yazacak cok sey var kime ?. Insanlar sindirilmis. Konusmaya korkar hale gelmis. Konuda dendigi gibi cogu sosyal medyada sov pesinde. Yahu yazsaniza bunun sorumlusu ulkeyi yonetendir, kadinlarin ahi iktidarin boynundadir diye. Simdi kadinlar anayasal bir hak olan ve evrensel bir insan hakki olan eylem ve protesto hakkini kullansa neler olur sizce ??. Ne hainlikleri, ne dis guclukleri kalir, ne de teroristlikleri kalir ve bu seferde siddeti meydanda tad79tharlar. Ve sozumu Buyuk ATATURK'un, ulu ondermizin, ilk ve tek baskomutanimizin su muhtesem sozu ile bitirmek istiyorum. Ey kahraman Türk kadını, sen yerde sürünmeye değil, omuzlar üzerinde göklere yükselmeye layıksın. |
Cevap: Katledilen kadinlarimiz
Bu ülkenin tek sorunu katledilen kadınların aileleri değildir. Karakola gidip şikayet için başvuran kadınlara " kocandır, döver de sever de " diyen amirler, " aile içi bir olay karışmayayım " diye uzaktan izleyen vatandaşlar, " basit bir aile içi şiddet vakası, salıverin " diyen hakimler...
Koskoca bir toplum olarak, okumuşundan cahiline, ekşimiş kültürümüzün pis bir tarafını hala terk edemiyoruz. Küçük yaştan itibaren insanlara bir başkasının bedeninin kutsallığı aşılanmalı. Kişisel alanın rahatsız edilmemesi gerektiği DNA'lara işlenmeli. Eşin de olsa, çocuğun da olsa istemediği takdirde onun bedenine dokunamazsın kaldı ki şiddet uygulayasın. Derhal bir devrim gerçekleştirilmeli bu ülkede. Eğitim ile olacak bir iş değil bu. |
Cevap: Katledilen kadinlarimiz
Bunlarin Sonu me zaman gelecek artikidam gelsin
Kadinlar Ölmesin cocuklar annesiz kalmasin yeter artikbiri dur desin . |
Cevap: Katledilen kadinlarimiz
Maalesef ki..
Kadına şiddeti kınarken bile bir sürü erkekler anadan başlıyorlar küfüre bu ne kadar savunmaktır, kınamaktır merak ediyorum,,, Bir şey paylaşılıyor Küfürden yorumları okuyamıyoruz bunu yapan yine erkekler, Çok kınıyorum bu ülkede adalet yok Kadına şiddeti tasdik etmiyorum vs.. Diyenler az bir tartışma olsun direk küfürden başlarlar Kusura bakmayın çoğu yorumu samimi dürüst bulmuyorum İlk önce kişiler kendini düzeltsin o zaman toplum düzelir,,, Kişi kendine baksın hiç sövüp sayamadığı hiç gün var mı ömrün de,,, Her alanda her yerde özel hayatını ve kalbini incelesin ve aynayu kendine tutsun küfür vari hiç dedi mi demedi mi ömründe ondan sonra yok efendim kadınlar öldürüyor kınıyorum hıı hı oldu oldu hiç dürüst değilsiniz,,, Önce bütün erkekler kadınlara, analara küfürü hayatından kaldırsın bii zahmet,,, |
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 13:58. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.