Devlet aklı normal bir vatandaşın insanlar arasında bulunduğu karakteri idare etmeye benzemezdi elbet,Devlet aklı Hz Musa ve Firavun hikayesi gibidir,firavunun elnide büyür Musa olursun ,Musa olupta firavuna dikilirsin. Musa olana kadar tavizler verirsin ,gücü eline alana kadar hocam dersin, dayım dersin, paşam dersin bu her zaman böyledir.bazen hain görülmen gerekir tarihteki görevin için bu normal bir vatandaşın kahve dedikodusunda söylendiği öyle olmalı ,böyle olmalı ile olamaz .Büyük Uluslar büyük sularda, derin sularda yüzer....