Şu an müslümanlıkta var olan bir çok şeyin, Gök Tanrı inancı ve Şaman inancından gelmiş olması da, işin ironik kısmıdır.

Ayrıca birilerinin "Tanrı değil Allah" diye çemkirdiği Tanrı, aslında arapça değil, öz ve öz Türkçe bir ifadedir. Tengri'den gelir, tek bir yüce varlığı temsil eder, o anlama gelir.

Türkler bu inanca sahipken; kültürel, ilim, inanç ve bir çok şeyde epey ileri idi. Sonrası malum .

Ayrıca şaman inancında, dünyada eşi benzeri olmayan bir şekilde, kadın şamanlar vardı ve ibadeti yönlendiren, temsil eden kişilerdi.