Ön yargı çoğunlukla çevreden beslenir.Oysa düşünebilen ve bağımsız davranabilen insan kendi yargısını kendi oluşturabilir.Eğer bu ön yargıdan basit nemalar peşinde ise haksız yargıların zincirine olduğu gibi katılır ki adil olmanın bu tarz insanlar için önemi yoktur.
Kasıtlı olarak ön yargıyı oluşturmaya çalışan ise etrafındaki sahteliği ,ona inanmaya hazır kuklalarıyla yaşatarak ego tatminin hayali doyumuyla mutlu olmaya çalışacak kadar özünde mutsuzdur.