Genel olarak bakınca inanılmaz saçma bir sistem. Zira 3-4 milyon fazla oy alan bir aday, seçilemeyebilir. Ki, defalarca oldu.

Bir eyalette 1 oyla kazansanız bile, komple ne kadar delege varsa alıyorsunuz.

Gerçi Amerika bu, vardır bir bildiği . 1700/1800'lerden beri aynı sistem var. Ki, eyalet sistemi olduğu içinde, kendi içinde tutarlı yanları yok değil hani .