Yakında vBulletin hakkında teknik bir yazı gelebilir. Zira developer ne değildir? Nasıl olunmaz? sorularını uygulamalı olarak forumlarda yaşatanların varlığını görüyorum. Normal bir temayı alıp kurup, bu responsive temadır diye üyelerini kandıranlar var. Ayıptır.

Dostum responsive demişsin ama bildiğin renkli 3.8 teması bu? Ne bootstrap entegresi var, ne açılır kapanır menüleri? Daha düne kadar "estağfurullah abi, developer diye bir rank kullanmak senin karşında benim terbiyesizliğim olur, ben teknik admin diye rank yaptırır kendime onu kullanırım" derken görüyorum ki dününüzü çabuk unutmuşsunuz? Hatırlatırız, problem değil. Bilmemek ayıp değil; bilgi bazındaki eksiklik giderilebilir ancak noksanlık karakterdeyse, üzgünüm. Daha geçen yıla kadar "sen benim ustamsın, benden 2 yaş küçük olsan da abimsin" diyenlerin arkamdan nasıl bir şahsi kıskançlık bohemiyle üzerime oynamaya, kuyumu kazmaya çalıştığını öğrendiğim günden beridir bir kez daha insanlığın öldüğüne kani olmaya başladım. Aslında konu benlik değil, ben umursamam böyle şeyleri; mevzu çok daha farklı şeyler ve işte o yüzden benim için mühim hale geldi. Ama yok, sizin gibi insanlık müsveddelerine rağmen her zaman benliğimi ve iyi niyetimi adamına göre korumaya gayret göstereceğim. Pire için yorgan yakılır mı? Üstelik sen pire bile olabilecek kadar yürekli ve delikanlı değilken? Daha önce de yazmıştım; erkeklik alın yazısı olsa da adam olmak herkese nasip olmaz! Pire demiştim, pireler ya da doğal yaşam döngüsü içerisindeki canlıların her biri kendi türüne yaraşır bir şekilde o zincir içerisinde yaşamlarını sürdürmeye ve hayatta kalmaya çalışırlar ama peki ya sen? İnsan türünün yüzkarası bile olamayacak kadar haysiyetten, ahlâktan yoksun olup; mide bulantısı teşhisiyle hastanelerden reçete alıp dönmemizin sebebiyeti olabilecek bir haşere tezahürüsün.

Çok mu sert oldu? Kıyamam.