Aslında bunun sebebi çok eski bir alışkanlığa dayanıyor. 20. Yüzyıl öncesinde moda sektörü, giyinmesine yardımcı olan hizmetçilere sahip kadınlara hitap ediyordu. Böyle düşününce, aslında erkek giysilerindeki mantığın burada da değişmediğini görüyoruz. Çünkü karşıdan bakan ve başka bir kadının üstündeki düğmeleri ilikleyen biri için, kadın giysilerinin düğmeleri de sağdadır.