Bahar yüzünü tam olarak göstermedi ve havalar henüz ısınmadı ama bu aylarda yavaş yavaş kendisini hissettiren bahar yorgunluğu hamileleri daha çok etkiliyor.
Yeterli besin almamak, vitamin ve mineral eksikliği, tiroid bezindeki fonksiyon bozuklukları, kalp sorunları, kronik hastalıklar gibi faktörler bahar yorgunluğunu artırırken hamileler bu durumdan çok daha fazla etkileniyor.

Gebelik hormonlarının etkisi altında olan anne adayları kendilerini normalden fazla halsiz, isteksiz ve sinirli hissedebiliyor.
Hamilelik döneminde bahar yorgunluğundan kurtulmak için beslenmeye daha çok özen gösterilmesini öneren Jinekolog Op. Dr. Faruk Demir, gün içinde azar azar yemek yemek, vitamin ve mineral bakımından zengin yiyeceklerle beslenmek gerektiğine parmak basıyor.
Demir, “Günde en az 2,5 litre su tüketerek hamilelikte bahar yorgunluğu sorununu en aza indirmiş olursunuz” diyor.

Hamilelik sürecinde stresin de artacağını söyleyen Demir’in bu konudaki önerileri ise şu şekilde: “Gebelik döneminde daha sakin bir hayat tercih edilmeli. Gün içindeki iş planları daha az olacak şekilde düzenlenmeli.
Özellikle hamileliğin son dönemlerini yaşayan anne adayları bahar yorgunluğunu çok yoğun hisseder. Hamileler bir spor aktivitesi ile ilgilenerek sorunlarını daha hafif yaşayabilir.
Eğer imkanlar elveriyorsa kısa bir tatil de gebelikte bahar yorgunluğuna ve strese iyi gelecek çözümlerden biridir.

Bahar ile birlikte gelen bu sürecin geçici olduğu bilinmeli ve bu geçiş döneminde mutlaka anne adayına destek olunmalı, daha anlayışlı davranılmaya çalışılmalıdır.”

ntv