Bu yolu benimseyen gençlerin çoğunluğu islami örf ve geleneklerin içinde büyümüş Kuranı Kerimi okumuş olanlar...
Aslında merak uyandırması içten içe değil !
Bu yolu görüşü nasil benimsediler acaba yukarda dediğimiz özgürlük icin mi ?
Yoksa bilmediğimizi varlıklara inanma konusunda teredutlermi?
Bu cevapları Değerli Ateist Arkadaşlardan dinlemek isterim.?
Dinleyemezssin üstad çünkü o bölüm tamamen kurgusal, ve buralarda karşılacağın hiç bir ateist geleneksel islam algısıyla büyüyp ateizme kaymış değil...
Forumlarda Arpes dışında gerçekten düşünsel ve eylemsel bazda ateist bulamazssın... Çünkü yok...
Gerçek manada hayatlar din karşıtlığı üzerine ve olanca özgürlükler üzerine kurgulu...
Her insan kendi Dilleri ile özgür dür ,inanır inanmaz ,yaşar,yaşamaz, yada Kulak duymalara ne kadar genç insan bu görüşe tabi oldu bu yolu benimsedi ,ya gerçek manada kaç kişi Bu görüşün temeline inip savundu ,ve hayat kriterlerinede yaşantıya müdahil etdi,
Gerçek manada Bir ateisttin Dinle alakalı sorunu yada yaratıcı ile sorunu yok ,Sorunu varsa demekki Ateist değil,ziravci..
Çünkü inanmadığı şeyle sorun yaşamak, Akıl işi değil,
Inanmadıgi bir şeyin tabiinleri ilede sorunu olamaz,
Burda diğer soru ?
Ateistlerin Dinle mücadele etmesi etmeye çalışması Özgürlükleri kısıtlanabilir diyemi?
Yoksa Dine inanan tabiinlerin hataları yanlışları Müslüman olduklarını dillendirip Ameli nokta kendilerine benziyen tiplerin yanlışları yüzünden tabiine değil,inkârlarını başka tarafa vermeleri ?
Her insan kendi Dilleri ile özgür dür ,inanır inanmaz ,yaşar,yaşamaz, yada Kulak duymalara ne kadar genç insan bu görüşe tabi oldu bu yolu benimsedi ,ya gerçek manada kaç kişi Bu görüşün temeline inip savundu ,ve hayat kriterlerinede yaşantıya müdahil etdi,
Gerçek manada Bir ateisttin Dinle alakalı sorunu yada yaratıcı ile sorunu yok ,Sorunu varsa demekki Ateist değil,ziravci..
Çünkü inanmadığı şeyle sorun yaşamak, Akıl işi değil,
Inanmadıgi bir şeyin tabiinleri ilede sorunu olamaz,
Burda diğer soru ?
Ateistlerin Dinle mücadele etmesi etmeye çalışması Özgürlükleri kısıtlanabilir diyemi?
Yoksa Dine inanan tabiinlerin hataları yanlışları Müslüman olduklarını dillendirip Ameli nokta kendilerine benziyen tiplerin yanlışları yüzünden tabiine değil,inkârlarını başka tarafa vermeleri ?
İnanç ideolojiye döndüğü anda maalesef hepsi akıl işi oluverir...
Temelde zaten ateizmin kendiside bir dindir...
Din bir yaşam biçimidir...
Ateist olgunun aslında eleştirdiği şey yaratıcı değil yaşam biçimleridir. Ama maalesef bunun farkında değillerdir...
İdeolojik sapmalarına, Ameli noktada dindar olmayanları kutban seçmişlerdir...
Kendi özgürlüklerinin kısıtlanmasından korkup dini eleştiri ve red bağlamında yol alan tayfa trmelde özgürlüğü baltaladığınıda farkedemez. Çünkü onlara göre dinlerin ritüelleri yasaklanmalıdır...
Söz konusu kendileri olunca özgürlük kasanlar başkalarının özgürlük alanlarını tarumar eder...
Dinleyemezssin üstad çünkü o bölüm tamamen kurgusal, ve buralarda karşılacağın hiç bir ateist geleneksel islam algısıyla büyüyp ateizme kaymış değil...
Belki deng gelmemisinizdir ?
Tanıdığım insanlar var Görüşlerini dikta etme derdinde olmayan ,örnek yaşantıları ile örnek olmaya calisan ,Ne kadar Ahlaki ,iyi kötü ,deyimler islami olsa bile bunlari benimseyen islam algisinida çok iyi bilen ,islami olupta müslümanların uzak olduğu bazı kural ve yasaları benimseyen Arkadaşlar bulunmakta ,
Asıl merak ettiğim ve arada tartışmasını yaptığımız boyle insanların bu görüşü yada Akımı benimsemelerine sebeb olan etgen?
Biz ne kadar inkar etsekte otekilestirmeye çalışsakta ülkemizde bunu benimseyen insanlar Var ?
Diğer merak edilmesi ve insanın kendini sorguya çekmesine neden olacak soru ise ?
Bu Görüşe sahip olan insanların bunu benimsemelerindeki müslüman ların etgisi?
Hiçbirşey şey nedensiz sebebsiz vuku bulmaz ,bunu iten nedenlerin kökenine inilirse kaynağına sorun çözülür kanaatindeyim..
Kökten reddiye insanları dahada savunduğu yolda radikalstirmeye iter..
Evde rakı yaparken etil alkolün oranını doğru ayarlayınca ateist, yanlış ayarlayınca teist oluyorsunuz. Malum ölüme giderken bi inanası geliyor insanın.
Tanıdığım insanlar var Görüşlerini dikta etme derdinde olmayan ,örnek yaşantıları ile örnek olmaya calisan ,Ne kadar Ahlaki ,iyi kötü ,deyimler islami olsa bile bunlari benimseyen islam algisinida çok iyi bilen ,islami olupta müslümanların uzak olduğu bazı kural ve yasaları benimseyen Arkadaşlar bulunmakta ,
Asıl merak ettiğim ve arada tartışmasını yaptığımız boyle insanların bu görüşü yada Akımı benimsemelerine sebeb olan etgen?
Biz ne kadar inkar etsekte otekilestirmeye çalışsakta ülkemizde bunu benimseyen insanlar Var ?
Diğer merak edilmesi ve insanın kendini sorguya çekmesine neden olacak soru ise ?
Bu Görüşe sahip olan insanların bunu benimsemelerindeki müslüman ların etgisi?
Hiçbirşey şey nedensiz sebebsiz vuku bulmaz ,bunu iten nedenlerin kökenine inilirse kaynağına sorun çözülür kanaatindeyim..
Kökten reddiye insanları dahada savunduğu yolda radikalstirmeye iter..
Gerçek hayatta sayıları azımsanmayacak kadar fazla. Kastım forumlarda karşılaşamazssındı.
Müslümanların bu bağlamda etkisi çok fazla. Azımsanmayacak gibi değil maalesef...
Bu sebepler çok konuşuldu, yıllardırda konuşuluyor.
Mesela Afganinin Dehriyuna reddiyesinde bir çok diyaloğa raslayabilirsin. Bu yeni bir durum değil. Neden ve etgenlerde dönemsel değişsede aynı hep...
@Vav Derin Düşünce fikir platformunda pozivist akımın, Stefhan hawking gibi bilimsel bilgiyi putlaştıran vs bir çok füşünce akımını orada bulabilirsin.
Okumanı tavsiye ederim.
Hatta takip edip tüm sayılarını okursan daha güzel olur...
Çünkü modern ateizim artık fikir üretemiyor ve savunma pozisyonunda...
Aslında biz insanların çoğunun yanlış yargısı var bir nevi
"Kusursuz olan İslamdır" insanlar değil,,,
Tabi ki inanan insan dikkat edecek Allah'ın red ettiği kavramları yapmayacak, yap dediğini yapacak,,
Mesela çok görülen bir şey biri namaz kılıyor yalan söylüyor bak deniliyor namaz kıldığı halde yalan söylüyor,, aslında namaz kusursuzdur
O insanın kıldığı namaz da eksiklik olduğu için yalan söylüyor,,,
Ve bir çok insan Müslümanların şahsi hatalarını İslama mal etmeleridir, ki nefis var şeytan var onlara yenileniliyor bir insan zaten Rabbimiz olan Allahu Teala bizleri melek yaratmadı
Sadece bizden samimiyet istiyor
Elbette insan her yaptığı hata veya günahı şeytana yükleyemez evett şeytan kandırmak içindir ama Rabbimiz insanlara 2 yol gösterdi ya Benim yolumu seçersin ya şeytanın yolunu,,,
Bizler esasen hep öncelikle Kur'an ne diyor bize ona bakarsak bütün Peygamberler başta son Peygamber efendimiz hz. Muhammed sav min hayatını bilinçli okumak lazım,,,
Gerçek ateist olsun deist olsun neden o yolu seçiyorlar araştırma yapmak lazım,,,
Evet inanç olmak, hiç bir şeyden sorumlu olmamak, kendi kurallarını yaşamak gerçekten o insanları mutlu ediyor mu
Çünkü Peygamber efendimiz her insan İslam fıtratı üzerine doğar sonradan onu annesi babası başka dine yönlendirir diyor,,,
Ticarî amaç gütmeden, maddî bir menfaat elde etmeden internet yayınlarına olanak sağlayan global bir paylaşım ağı olan ForumDenizi, adından ve vasfından da anlaşılabileceği üzere bir forum sitesidir. Forum siteleri, tıpkı sosyal medya ve interaktif sözlükler gibi 5651 sayılı kanunun 2. maddesinin 1. fıkrasının "m" bendine göre Yer Sağlayıcı olarak faaliyet göstermekte olan, hizmet ve içerikleri barındıran sistemleri sağlayan veya işleten platformdur. 5651 sayılı kanunun 5. maddesine göre yer sağlayıcı, yer sağladığı içeriği kontrol etmek veya hukuka aykırı bir faaliyetin söz konusu olup olmadığını araştırmakla yükümlü değildir. Başka bir deyişle ForumDenizi üzerinden yapılan yazılı, görsel ya da işitsel paylaşımlardan doğabilecek yasal sorumluluk, mezkur içeriği paylaşan ForumDenizi üyesi gerçek kişilere aittir. İlgili kanunun anılan maddesinin 2. fıkrasında da çok açık bir biçimde öngörüldüğü üzere; yer sağlayıcı, yer sağladığı hukuka aykırı içerikten, ceza sorumluluğu ile ilgili hükümler saklı kalmak kaydıyla, bu Kanunun 8 inci ve 9 uncu maddelerine göre haberdar edilmesi halinde ve teknik olarak imkân bulunduğu ölçüde hukuka aykırı içeriği yayından kaldırmakla yükümlüdür. Açıklanan hukuki dayanaklar temelinde, hak ihlâli iddiasında bulunan hak sahipleri İLETİŞİM linkinden yer sağlayıcı ForumDenizi yöneticilerine ihtarda bulunarak bahse konu hususu tebliğ etmeleri halinde incelemeler yapılıp, en geç 2 gün içerisinde gerekli işlemler tesis edilecektir.
5101 sayılı yasayla degişik 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu gereğince ForumDenizi üzerinde telif hakkı bulunan MP3, video vb. eserlerin paylaşımı T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından hak sahipliği verilmiş olan MÜ-YAP tarafindan yasaklanmış olup, yasal işlem olması halinde, paylaşan kişi ya da kişilerin bilgileri gerekli kuruma verilecektir.