Eğer YouTube'da daha fazla abonenin daha çok para kazandırdığını düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz. Türkiye'nin en çok aboneye sahip ve yıllık olarak en çok gelir elde eden kanallarını listeledik. Bol sıfırlı bir liste oldu, şimdiden söyleyelim.
Artık YouTube sayesinde popülerleşen meslekleri duymaya çok alıştık. Üretilen içerik her ne olursa olsun giderek profesyonel ve yüksek bütçeli işlerin yer aldığı platform, İşkur gibi devlet kurumlarının ve Ankara Büyükşehir Belediyesi gibi yerel yönetimlerin bile mesleki kurslar açmalarına neden oldu.
Elbette bu ilginin nedeni maddi imkanlar. YouTube’da eğer anlatacağınız şeyler, eğer insanların ilgisini çekiyorsa ve düzenli olarak içerik üretebiliyorsanız muhakkak birilerine ulaşıyorsunuz. Kullanıcıların sizin sayenizde görüntüledikleri reklamlar, sponsor anlaşmaları ile para kazanmanız mümkün görünüyor. Yine de listeye göz atmanızda yarar var.
Türkiye’nin en çok aboneye sahip 25 YouTube kanalı:
Sen Anlat Karadeniz: 3,64 milyon
TRT Çocuk: 3,74 milyon
Oyuncu Yusuf: 3,83 milyon
Berkcan Güven: 3,96 milyon
Herşey Dahil: 3,97 milyon
Afacan TV: 4,02 milyon
Barış Özcan: 4,05 milyon
Rahatlatıcı Videolar: 4,06 milyon
Sevimli Dostlar: 4,41 milyon
Ruhi Çenet Videoları: 4,43 milyon
Çukur: 4,47 milyon
5 DAKİKADA HALLET: 4,64 milyon
YAPYAP: 4,96 milyon
atv: 5,49 milyon
Deli Mi Ne?: 5,52 milyon
OHA diyorum!: 5,57 milyon
KanalD: 5,9 milyon
Reynmen: 6,01 milyon
Ali Baba: 6,08 milyon
Kafalar: 6,4 milyon
OYUNCAKOYNUYORUM: 6,45 milyon
skgames: 6,66 milyon
Orkun Işıtmak: 7,05 milyon
Enes Batur: 12,1 milyon
netd müzik: 16,4 milyon
Listeye baktığımız zaman çocuklara yönelik içerikler yayınlayan çizgi film, oyuncak ve eğlence kanallarının sayısı dikkat çekici. Ayrıca YouTube’un doğası gereği doğrudan bireysel şekilde öne çıkan Enes Batur YouTuber kanallarının sayısı da fazla. Geleneksel medyadan dijitale taşınan TV kanallarını da listeye görmek mümkün (Çukur, Show TV’de yayınlanan dizinin resmi YT kanalı).
YouTube Türkiye’nin en çok para kazanan 22 kanalı:
Listede yer alan kanallar, Social Blade'in verileriden hareketle yıllık minimum CPM (Cost per mile) gelirlerine göre sıralanmıştır. CPM gelirleri, YouTube kanalının kategorisine, yüklenen videoların uzunluklarına ve sayısına, kanalın toplam izlenme sayısına göre değişim gösterebilir.
22. Berkcan Güven:
Abone sayısı: 3,96 milyon +
Video sayısı: 210 +
Toplam izlenme: 650 milyon +
Aylık gelir: 2.400 - 38.100 dolar arası (15.000 TL - 237.000 TL)
Yıllık gelir: 28.600 - 456.800 dolar arası (177.000 TL - 2.835.000 TL)
21. Herşey Dahil:
Abone sayısı: 3,97 milyon +
Video sayısı: 1.650 +
Toplam izlenme: 1 milyon 780 bin +
Aylık gelir: 5.000 - 79.000 dolar arası (31.000 TL - 490.000 TL)
Yıllık gelir: 59.000 - 952.400 dolar arası (366.000 TL - 5.910.000 TL)
20. Barış Özcan:
Abone sayısı: 4,05 milyon
Video sayısı: 470 +
Toplam izlenme: 340 milyon +
Aylık gelir: 5.000 - 79.900 dolar (31.000 TL - 495.000 TL)
Yıllık gelir: 59.900 - 958.000 dolar (366.000 - 5.945.000 TL)
19. 5 DAKİKADA HALLET:
Abone sayısı: 4,64 milyon +
Video sayısı: 2.625 +
Toplam izlenme: 1 milyar 235 milyon 690 bin +
Aylık gelir: 5400 - 68.800 dolar arası (33.000 TL - 426.000 TL)
Yıllık gelir: 64.400 - 1.000.000 dolar arası (400.000 TL - 6.205.000 TL)
18. Orkun Işıtmak:
Abone sayısı: 7,05 milyon +
Video sayısı: 1.280 +
Toplam izlenme: 1 milyar 763 milyon 720 bin +
Aylık gelir: 5700 - 90.900 dolar arası (35.000 TL - 565.000 TL)
Yıllık gelir: 68.100 - 1.100.000 dolar arası (422.000 TL - 6.826.000 TL)
..
..
..
..
1. netd müzik:
Abone sayısı: 16,4 milyon +
Video sayısı: 12.100 +
Toplam izlenme: 34 milyar 258 milyon 282 bin +
Aylık gelir: 153.000 - 2.400.000 dolar arası (950.000 TL - 14.895.000 TL)
Yıllık gelir: 1.800.000 - 29.400.000 dolar arası (11.170.000 TL - 182.444.000 TL)
Listedeki gelirler arasında neden bu kadar uçurum var?
YouTube, farklı içerik kategorileri için farklı gelir modelleri sunuyor. Örneğin eğlence kanallarının ve videolarının sayıları çok fazla olduğu için bu kanallar, çok daha az para kazanıyorlar. Diğer taraftan eğitim ve bilim ile teknoloji kanallarında gelir oranları daha da yüksek olabiliyor. Bu nedenle daha çok abone, daha yüksek gelir anlamına gelmiyor. Bu durumu da birazdan yapacağımız listede ortaya koyacağız.
Listedeki veriler, Social Blade’in CPM verilerine göre alınmıştır. CPM, YouTube için 1000 izlenme başına kazanılan geliri ifade eder ve bu gelir, kategoriden kategoriye, videodan videoya, hatta kanaldan kanala 0,25 ila 4 dolar arasında değişim gösterebilir. Bu nedenle listedeki kazanç aralıkları en düşük CPM ve en yüksek CPM’e göre hesaplanır. Kanalların CPM oranları sürekli değiştiği için de aylık ya da yıllık geliri net rakamlarla açıklamak mümkün değildir. İzlenme sayıları, içerik uzunlukları gibi daha pek çok detay YouTube gelirlerini etkilemektedir.
Kaynak:webtekno