Herhangi bir aracıya gerek kalmadan bilgiye ve ürüne ulaşma şansı doğar.
Müşteri taleplerinden daha çabuk haber alma ve değerlendirme olanağı sağlanır.
Tedarikçi seçiminde daha geniş seçenekler ve tercihler elde etme avantajı sağlanır.
Ürünlerin pazara sunumu ve takibinin kolaylaşması imkanı doğar.
Bürokratik işlemlerin azalması hatta bazı işlemlerde ortadan kalkması sağlanır.
Sadece yerel pazardaki tedarikçileri ya da ürettiğiniz ürünü talep edecek diğer firmaları değil, yurtdışındaki tedarikçi ya da müşterileri kolaylıkla bulma olanağına kavuşma imkanı sağlanır.
Stok takibi kolaylaşır ve stok devir hızı artar. Tedarikçiler de stok durumunuza göre kendilerini daha iyi ayarlayıp, is sürecinize göre daha uyumlu hareket ederler.
Satınalma maliyetleri azalır.
Müşteri memnuniyeti artar.
Firma içi verimlilik ve işlerin kontrolü, denetlenmesi konularında etkinlik artar.