ForumDenizi.Com
  • Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan
  • 1
  • 2

ForumDenizi.Com (https://www.forumdenizi.com/)
-   ForumDenizi Sözlük (https://www.forumdenizi.com/forumdenizi-sozluk/)
-   -   Mantı (https://www.forumdenizi.com/forumdenizi-sozluk/50779-manti.html)

Papatya 20 April 2020 17:22

Mantı
 
Mantı

Kayseri mutfağına özgü bir yemektir.
Kayseri'de 30 çeşit mantı yapılmakla birlikte yaygın olarak bilinen etli Kayseri mantısıdır. :)
Ramazanların vazgeçilmezidir. Özellikle ramazanlarda ara sıcak olarak tercih edilir.

Bir zamanlar çok sevdiğim ama burada sürekli yemekten sıkıldığım bir yemektir. Olsa da olur olmasa da olur, fark etmez:p

Jön TüRk 20 April 2020 17:23

Cevap: Mantı
 
Etli olanına bayılırım.

Bknz: https://i.ytimg.com/vi/1YKuQvRCxRU/hqdefault.jpg

Farkedmez 20 April 2020 17:27

Cevap: Mantı
 
Canım çekti ;dis;
Sevdiğim yemeklerdendir.

Juliet 28 April 2020 22:38

Cevap: Mantı
 
Mantı yapmakta ne var ya al bir paket mantıyı suya köy pişir sonra yoğurdu üzerine dok sonra salçalı yağı da dok sonra afiyetle ye ımm nefis.


Youtube adresim Kürk Mantolu Juliet hanım.
Videomu izledikten sonra abone olmayı ve beğenmeyi ve son olarakta beni öven bir yorum yapmayı unutmayın arkadaşlar tşkr.

Arthuil 28 April 2020 23:17

Cevap: Mantı
 
Alıntı:

Jön TüRk Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 182174)
Etli olanına bayılırım.

Bknz: https://i.ytimg.com/vi/1YKuQvRCxRU/hqdefault.jpg

Alıntı:

Juliet Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 186357)
Mantı yapmakta ne var ya al bir paket mantıyı suya köy pişir sonra yoğurdu üzerine dok sonra salçalı yağı da dok sonra afiyetle ye ımm nefis.


Youtube adresim Kürk Mantolu Juliet hanım.
Videomu izledikten sonra abone olmayı ve beğenmeyi ve son olarakta beni öven bir yorum yapmayı unutmayın arkadaşlar tşkr.

Şimdi siz buna kayseri mantısı mı diyorsunuz ?

Ahanda cevabım: Ha-ha-ha

:p

Şimdi gel gelelim niye böyle dedim kısmına. Sene 2011-12 hangisi hatırlamıyorum, üniversite yılları. Arkadaş memleketinden döndükten sonra yanıma geldi " La size Kayseri mantısı yapayım mı?" dedi. İçimden: "Off yoğurtlu sarımsaklı ne güzel olur beeee" diye geçirdim. Tabi öğrencilik zor :p Bu içeri girdi yarım saat bir şeyler yaptı ve sonra bizi mutfağa çağırdı. Mutluyum çünkü mantı yiyeceğim ! İçeri geçtik masaya oturduk önümde salçalı bir çorba var. Dedim mantı bunun ardına gelecek herhalde. "Kanka bana mantıyı ver ben çorba içmeyeceğim dedim." Şöyle döndü yüzüme boş boş baktı. "La önünde ya, yesene" dedi. ;uzgn; Şöyle çorbaya baktım, çorba bana baktı. Kaşığı atınca acı gerçeklerle karşılaştım. Bu Kayseri mantısı cidden bizim bildiğimiz gibi değilmiş ya....

Bu da böyle bir anımdı

Biraz görsel iyi görünümlü değil ama idare edin (yani görseli alıntı yaptığım için video içerikli altı üstü siyah o yüzden, yemeğe laf yok :p ):

https://i.ytimg.com/vi/FDT84tDqpVQ/hqdefault.jpg


Biz ne yaparız ? Biz mantıyı haşlarız, suyunu iyice süzer üstüne yoğurtla biber sosu dökeriz ohhh :p

Juliet 29 April 2020 00:34

Cevap: Mantı
 
@Arthuil bey sizi düelloya davet ediyorum! :D

Papatya 29 April 2020 00:34

Cevap: Mantı
 
Alıntı:

Arthuil Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 186366)
Şimdi siz buna kayseri mantısı mı diyorsunuz ?

Ahanda cevabım: Ha-ha-ha

:p

Şimdi gel gelelim niye böyle dedim kısmına. Sene 2011-12 hangisi hatırlamıyorum, üniversite yılları. Arkadaş memleketinden döndükten sonra yanıma geldi " La size Kayseri mantısı yapayım mı?" dedi. İçimden: "Off yoğurtlu sarımsaklı ne güzel olur beeee" diye geçirdim. Tabi öğrencilik zor :p Bu içeri girdi yarım saat bir şeyler yaptı ve sonra bizi mutfağa çağırdı. Mutluyum çünkü mantı yiyeceğim ! İçeri geçtik masaya oturduk önümde salçalı bir çorba var. Dedim mantı bunun ardına gelecek herhalde. "Kanka bana mantıyı ver ben çorba içmeyeceğim dedim." Şöyle döndü yüzüme boş boş baktı. "La önünde ya, yesene" dedi. ;uzgn; Şöyle çorbaya baktım, çorba bana baktı. Kaşığı atınca acı gerçeklerle karşılaştım. Bu Kayseri mantısı cidden bizim bildiğimiz gibi değilmiş ya....

Bu da böyle bir anımdı

Biraz görsel iyi görünümlü değil ama idare edin (yani görseli alıntı yaptığım için video içerikli altı üstü siyah o yüzden, yemeğe laf yok :p ):

https://i.ytimg.com/vi/FDT84tDqpVQ/hqdefault.jpg

Biz ne yaparız ? Biz mantıyı haşlarız, suyunu iyice süzer üstüne yoğurtla biber sosu dökeriz ohhh :p

Aynen tam olarak Kayseri mantısı bu, salçalı ve az sulu olur biraz daha ufak olur gerçi. Üzerine tercihe göre yoğurt ve sumakla yenilir. :)
Susuz mantı sonradan kişilerin tercihine göre çıkan bir çeşit ama mantı deyince akla genelde susuz olanı geliyor :)

Arthuil 29 April 2020 01:10

Cevap: Mantı
 
Alıntı:

Juliet Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 186392)
@Arthuil bey sizi düelloya davet ediyorum! :D


Ne düellosuymuş o ? :p

Alıntı:

Papatya Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 186393)
Aynen tam olarak Kayseri mantısı bu, salçalı ve az sulu olur biraz daha ufak olur gerçi. Üzerine tercihe göre yoğurt ve sumakla yenilir. :)
Susuz mantı sonradan kişilerin tercihine göre çıkan bir çeşit ama mantı deyince akla genelde susuz olanı geliyor :)

Maalesef, yıllar önce yaşadığım hayal kırıklığı canlandı gözlerimin önünde :p

Juliet 29 April 2020 16:58

Cevap: Mantı
 
@Arthuil bey ben şimdi olayı anlamadım siz bana mantı yapmayı bilmiyor mu demek istediniz acaba :D
Yoksa hepsi bir takım uydurma sozler mı :D

Arthuil 29 April 2020 19:15

Cevap: Mantı
 
Alıntı:

Juliet Nickli Üyeden Alıntı (Mesaj 186714)
@Arthuil bey ben şimdi olayı anlamadım siz bana mantı yapmayı bilmiyor mu demek istediniz acaba :D
Yoksa hepsi bir takım uydurma sozler mı :D

Öyle demedim. O mantı Kayseri mantısı değil dedim :p Kayseri mantısı sulu olur, salçalı olur. ;kedi;


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 14:02.
  • Sayfa 1 Toplam 2 Sayfadan
  • 1
  • 2

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.