![]() |
|
Mantı
Mantı Kayseri mutfağına özgü bir yemektir. Kayseri'de 30 çeşit mantı yapılmakla birlikte yaygın olarak bilinen etli Kayseri mantısıdır. :) Ramazanların vazgeçilmezidir. Özellikle ramazanlarda ara sıcak olarak tercih edilir. Bir zamanlar çok sevdiğim ama burada sürekli yemekten sıkıldığım bir yemektir. Olsa da olur olmasa da olur, fark etmez:p |
Cevap: Mantı
|
Cevap: Mantı
Canım çekti ;dis;
Sevdiğim yemeklerdendir. |
Cevap: Mantı
Mantı yapmakta ne var ya al bir paket mantıyı suya köy pişir sonra yoğurdu üzerine dok sonra salçalı yağı da dok sonra afiyetle ye ımm nefis.
Youtube adresim Kürk Mantolu Juliet hanım. Videomu izledikten sonra abone olmayı ve beğenmeyi ve son olarakta beni öven bir yorum yapmayı unutmayın arkadaşlar tşkr. |
Cevap: Mantı
Alıntı:
Alıntı:
Ahanda cevabım: Ha-ha-ha :p Şimdi gel gelelim niye böyle dedim kısmına. Sene 2011-12 hangisi hatırlamıyorum, üniversite yılları. Arkadaş memleketinden döndükten sonra yanıma geldi " La size Kayseri mantısı yapayım mı?" dedi. İçimden: "Off yoğurtlu sarımsaklı ne güzel olur beeee" diye geçirdim. Tabi öğrencilik zor :p Bu içeri girdi yarım saat bir şeyler yaptı ve sonra bizi mutfağa çağırdı. Mutluyum çünkü mantı yiyeceğim ! İçeri geçtik masaya oturduk önümde salçalı bir çorba var. Dedim mantı bunun ardına gelecek herhalde. "Kanka bana mantıyı ver ben çorba içmeyeceğim dedim." Şöyle döndü yüzüme boş boş baktı. "La önünde ya, yesene" dedi. ;uzgn; Şöyle çorbaya baktım, çorba bana baktı. Kaşığı atınca acı gerçeklerle karşılaştım. Bu Kayseri mantısı cidden bizim bildiğimiz gibi değilmiş ya.... Bu da böyle bir anımdı Biraz görsel iyi görünümlü değil ama idare edin (yani görseli alıntı yaptığım için video içerikli altı üstü siyah o yüzden, yemeğe laf yok :p ): https://i.ytimg.com/vi/FDT84tDqpVQ/hqdefault.jpg Biz ne yaparız ? Biz mantıyı haşlarız, suyunu iyice süzer üstüne yoğurtla biber sosu dökeriz ohhh :p |
Cevap: Mantı
@Arthuil bey sizi düelloya davet ediyorum! :D
|
Cevap: Mantı
Alıntı:
Susuz mantı sonradan kişilerin tercihine göre çıkan bir çeşit ama mantı deyince akla genelde susuz olanı geliyor :) |
Cevap: Mantı
Alıntı:
Ne düellosuymuş o ? :p Alıntı:
|
Cevap: Mantı
@Arthuil bey ben şimdi olayı anlamadım siz bana mantı yapmayı bilmiyor mu demek istediniz acaba :D
Yoksa hepsi bir takım uydurma sozler mı :D |
Cevap: Mantı
Alıntı:
|
| Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 14:02. |
|
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.