Beyaz Ve Sağlıklı Dişler İçin 5 Süper Yiyecek

Peynir
Peynir, içerdiği kalsiyumdan dolayı dişlerin güçlenmesini sağlar. Ayrıca muma benzer yapısıyla yiyecek parçalarını dişlerden süpürür.

Yeşil çay
Yeşil çay, içerdiği polifenol antioksidanlar ile diş taşları şeklinde beliren serbest radikallerle savaşır ve diş eti hastalıklarını önler. Çayınızı floridle güçlenmiş çeşme suyuyla demleyin. Yeşil çayı yemeklerden sonra için, çünkü içerdiği antioksidanlar aynı zamanda nefesinizin kötü kokmasını da engeller.

Mantar
D vitamini yönünden güçlü bir yiyecek olan mantar, dişleri güçlendiren kalsiyumun emilmesini sağlar. Uzmanlar, özellikle siyah mantarın aynı zamanda, dişlerin çürümesini engellediğini de belirtiyor.

Antep fıstığı
Antep fıstığının kalsiyumun emilimini artıran yüksek miktarda magnezyum içerdiği biliniyor. Antep fıstığı aynı zamanda diş eti iltihaplanmasını azaltan betakaroten içeriyor.

Yoğurt
Probiyotikler yararlı bakterilerdir. Sadece sindirim sistemi için değil, dişler için de yarar sağlar. Araştırmacılar, probiyotik yönünden zengin bir gıda olan yoğurdun diş eti hastalıklarına karşı koruma sağladığını, ağızdaki zararlı bakteri sayısını azalttığını belirtiyorlar. Ayrıca yoğurt, kalsiyum, protein ve fosfor kaynağı bir gıda olarak dişleri güçlendirmede birebir etkili bir gıda.

Diş düşmanı içecekler
Kahve, domates suyu ve kırmızı şarap (beyaz şarap da içerdiği asit nedeniyle diş minesini zayıflatır ve lekelenmeye neden olur) diş düşmanı içeceklerin başında gelir. Bu içecekleri tükettikten sonra ağzınızı çalkalayın ya da dişlerinizi fırçalayın. Ayrıca kahvenizi sütle içmeyi tercih etmeniz diş beyazlığını korumanıza yardım eder.