Forum Logo  

Anasayfa Forum Duyuruları Yönetim İletişim
Geri Git   ForumDenizi.Com > Yaşam ve Eğlence > Sağlık Köşesi > Genel Cerrahi

Etiket Listesi

  
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 06 Kasım 2019   #1

Üyelik tarihi: 14 Ocak 2019
Cinsiyet: Bayan
Mesajlar: 17,856
Konular: 13305
Rep Gücü: 25
Puanları: 594
Rep Grafiği: Hesnâ is a name known to allHesnâ is a name known to allHesnâ is a name known to allHesnâ is a name known to allHesnâ is a name known to allHesnâ is a name known to all
Alınan Beğeni: 2279
Verilen Beğeni: 3526
Standart Bağışıklık sistemini güçlendirmek için ne yapmalı?

Bağışıklık sistemini güçlendirmek için ne yapmalı?

Bağışıklık sistemini güçlendirmek için ne yapmalı?
Dermaslim Estetik ve Güzellik Merkezinden Diyetisyen Elif Yıldız, "İlaçlarımız doğadan gelsin, doğal besinler olsun. Sebze ve meyvelerden, içtiğimiz sudan, yediğimiz yoğurttan gelsin. Doğru gıdayı doğru şekilde ve miktarda kullanırsak, bağışıklık sistemimiz de kuvvetli olur. Bağışıklık sistemimiz; vücudumuzu hastalıklara karşı koruyan, mikrop ve hastalıkları fark edip yok etmeye çalışan sistemdir. Eğer bu sistemi güçsüz bırakırsak, mikroplarla savaşamaz ve hastalıklar beraberinde gelir. Ancak unutmamak gerekir ki stres de bağışıklık sistemini baskılayan en önemli faktörlerden bir tanesidir" diye konuştu.

"Bol bol su için"

Diyetisyen Elif Yıldız, bağışıklık sistemini güçlendirme yollarını ise şöyle açıkladı:

"Bol bol su için. Günde en az 8-10 bardak su içmek bağışıklık sisteminizi hastalıklara karşı korur. İçtiğiniz suyun içeriğine bakmayı ihmal etmeyin. Sağlık Bakanlığının araştırmalarından geçmiş olmasına özen gösterin. Sarmsak ve soğan iki harika sebzedir bağışıklık sistemi için. Antibiyotik özelliğine sahiptir. Elbette yemeklerimize soğan ve sarmsak kullanıyoruz. Ancak salatalarımıza çiğ soğan ya da yoğurtlarımıza çiğ sarmsak koymak bu iki sebzeden daha iyi faydalanmamızı sağlar."

"Mevsiminde sebze tüketin"

Mevsiminde sebze tüketilmesi gerektiğini belirten Yıldız, "Kışın ortasında domates salatalık yerine havuç ya da maydanoz tüketebilirsiniz mesela. Vitamin deposu olan ıspanağı pişirmek yerine salatasını yapabilirsiniz. Haşlayarak yediğiniz brokoli ve karnabaharı dakikalarca haşlamak yerine yarı çiğ olarak bırakırsanız daha sağlıklı pişirmiş olursunuz. Yarı çiğ haşlanmış sebzelerinizin üzerine sarmsaklı yoğurt iyi bir alternatiftir. Hem sarmsak hem sebze hem de yoğurt tüketmiş olursunuz." diye konuştu

"İlaçla gezmek yerine meyve ile gezin"

Diyetisyen Elif Yıldız "İlaç poşetleri ile gezmek yerine; kivi, mandalina, nar, portakal, trabzon hurması gibi bol C vitamini içeren meyveler tüketebilirsiniz. Ancak meyve tüketirken dikkat edilmesi gereken, doğradığınız meyveyi bekletmeden yemeniz. Doğranmış ve soyulmuş meyvede bekledikçe vitamin kaybı olur. Bir diğer önemli nokta meyvenin suyundan ziyade kendisini tüketmektir. Meyve posası da bizim için önemli unutmayın." dedi.

Günde 2 kase yoğurt önerisi

Yoğurdun probiyotikten zengin bir gıda olduğunu dile getiren Yıldız sözlerini şöyle sürdürdü:

"Günde 2 kase yoğurt hem bağışıklığımıza destek olur hem de uzun süre tok tutar. Ancak önerim ev yoğurdu tüketmenizdir. Zerdeçal, son zamanlarda üzerinde birçok araştırma yapılmış ve sağlık üzerine etkileri kanıtlanmış bir baharattır. Özellikle kansere karşı korur ve kanser tedavisinde faydalıdır. Bağışıklık sistemini güçlendirmek kansere yakalanma açısından çok önemlidir."

"Yemeklerinizi zerdeçal ile lezzetlendirin"

Diyetisyen Yıldız, "Yemeklerinize pişmeye yakın 1 çay kaşığı zerdeçal koyun. Zencefil, hastalıklara karşı koruyan bir baharattır. Toksinlerin dışarı atılmasına yardımcı olur. Haftada 2 gün balık tüketin. Balık içindeki omega 3 bağışıklık sistemini kuvvetlendiren en önemli yağlardan biridir. Balık tüketemediğiniz zamanlarda da muhakkak balık yağı kapsüllerinden kullanın. Kan sulandırıcı kullanıyorsanız doktorunuza danışın." açıklamasında bulundu.

"Protein bağışıklığı güçlendirir"

Yumurtanın en kaliteli protein içeren besin olduğuna işaret eden Yıldız,"Protein alımı da bağışıklık sistemini güçlendirir. Ancak yerlerde gezinen tavuk yumurtası yani doğal yumurta tüketmeniz gerektiğini vurgulamak isterim. Eğer doğal bulabilirseniz haftada 3-4 gün tüketebilirsiniz." dedi.

Vitamin ve minarel deposu: Kinoa

Elif Yıldız, "Salatalarınıza koyacağınız 1 fincan kinoa bağışıklığınızı destekleyecektir. Kateşin yeşil çayın etken maddesidir. Yapılan bir araştırmaya göre kanser hücrelerinde kurkumin (zerdeçalın etken maddesi) ve kateşinin sinerjik (karşılıklı olumlu) etkisi üzerinde çalışılmış. Bu iki gıda, kanser hücrelerinin büyümesini engellenmiştir. Her iki gıda da çok önemlidir. Bu yüzden, bağışıklığımızı desteklemek amaçlı yeşil çay tüketimine özen göstermeliyiz. Tiroid hastalığınız varsa doktorunuza danışın. Sresten uzak durun ya da stresle baş etme yolları bulun" ifadelerini kaydetti.
Hesnâ isimli Üye şimdilik offline konumundadır  

Sosyal Ağlarda Paylaş

Etiketler
bağışıklık, güçlendirmek, için, sistemini, yapmalı


Konuyu 1 kişi okuyor. (0 üye ve 1 misafir)
 
Seçenekler
Stil

Gönderme Kuralları
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevap Son Mesaj
Hasta Burçların Moralini Düzeltmek için Neler Yapmalı? Hesnâ Astroloji 0 18 Ekim 2019 11:54
Dişlerimizi güçlendirmek için neler yemeliyiz ? Blackdevil Diş Sağlığı 0 24 Temmuz 2018 14:13
Parmak Emmek Çocukların Bağışıklık Sistemini Güçlendiriyor Renksiz Sağlık Köşesi 0 23 Temmuz 2018 14:37
Grip Olmamak için Ne Yapmalı? Gripten Nasıl Korunuruz? Tomris Dahiliye 0 15 Ocak 2018 15:52
Kansere karşı savaşan ve bağışıklık sistemini güçlendiren C vitamini vücudumuz için n Tomris Sağlık Köşesi 0 15 Ocak 2018 14:45


Tüm Zamanlar GMT +3 Olarak Ayarlanmış. Şuanki Zaman: 13:38.

sayaç