Hissediyorum, Dans Ediyorum

覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧蘭

Kazanm ve Gstergeleri:

MA

K5 Mzik ve ritim eliinde hareket eder.

Mzik ve ritim eliinde dans eder.

SDA

K3 Kendini yaratc yollarla ifade eder.

Duygu, dnce ve hayallerini zgn yollarla ifade eder.

覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧蘭

Malzeme: Hareketli ve yava bir mzik par軋s

覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧覧蘭

Uygulama:

ヌocuklarla birlikte 軻mber olunur.
奈imdi mzik a軋cam ve sizlerin de i輅nizden geldii gibi dansetmenizi istiyorum. denir. Ardndan, 鉄iz dansederken, ben size baz sorular soracam. Siz de sorduum sorulara gre dans edeceksiniz. Mesela ben size, 奈imdi 1. Snfn ilk gn okula giderken nasl hissedersin? diye sorduumda, nasl hissedeceinizi dnp yle dansedeceksiniz. ヨrnein, 輟k heyecanl hissederseniz, heyecanl bir ekilde, eer mutsuz hissederseniz de mutsuz bir ekilde dansedebilirsiniz. Haydi balayalm! denir.
Mzik alr ve 輟cuklara snfta gezinerek dansetmeleri sylenir.
Sonra 輟cuklara teker teker aadaki gibi sorular sorulabilir:
Hediye aldnda, kendini nasl hissedersin?
Komularnz ziyarete gittiinizde nasl hissedersin?
Pasta yediinizde nasl hissedersin?
Her sorudan sonra, soru sorulan 輟cua 鉄en bize hareketlerinle, dansnla nasl hissettiini gster, biz de senin gibi yapalm. denir.
ヌocuklarn etkinlii iyice anladklarndan emin olduktan sonra, sorular zenginletirilebilir. ヨrnein, 鄭ldn hediye istediin bir ey deilse, nasl hissedersin? gibi. Yani ayn olay i輅n farkl duygularn da olabilecei gsterilir.
Sorular arasnda, aralara uzun ge輅ler konur ve 輟cuklarn birbirlerini gzlemlemesine de zaman verilir.
Dans ederken ayn zamanda mziin ritmine dikkat etmeleri gerektii de ara ara hatrlatlr.