Hissediyorum, Dans Ediyorum

—————————————————————————————————————————–

Kazaným ve Göstergeleri:

MA

K5 Müzik ve ritim eþliðinde hareket eder.

Müzik ve ritim eþliðinde dans eder.

SDA

K3 Kendini yaratýcý yollarla ifade eder.

Duygu, düþünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder.

—————————————————————————————————————————–

Malzeme: Hareketli ve yavaþ bir müzik parçasý

—————————————————————————————————————————–

Uygulama:

Çocuklarla birlikte çember olunur.
“Þimdi müzik açacaðým ve sizlerin de içinizden geldiði gibi dansetmenizi istiyorum.” denir. Ardýndan, “Siz dansederken, ben size bazý sorular soracaðým. Siz de sorduðum sorulara göre dans edeceksiniz. Mesela ben size, “Þimdi 1. Sýnýfýn ilk günü okula giderken nasýl hissedersin?” diye sorduðumda, nasýl hissedeceðinizi düþünüp öyle dansedeceksiniz. Örneðin, çok heyecanlý hissederseniz, heyecanlý bir þekilde, eðer mutsuz hissederseniz de mutsuz bir þekilde dansedebilirsiniz. Haydi baþlayalým!” denir.
Müzik açýlýr ve çocuklara sýnýfta gezinerek dansetmeleri söylenir.
Sonra çocuklara teker teker aþaðýdaki gibi sorular sorulabilir:
Hediye aldýðýnda, kendini nasýl hissedersin?
Komþularýnýzý ziyarete gittiðinizde nasýl hissedersin?
Pasta yediðinizde nasýl hissedersin?
Her sorudan sonra, soru sorulan çocuða “Sen bize hareketlerinle, dansýnla nasýl hissettiðini göster, biz de senin gibi yapalým.” denir.
Çocuklarýn etkinliði iyice anladýklarýndan emin olduktan sonra, sorular zenginleþtirilebilir. Örneðin, “Aldýðýn hediye istediðin bir þey deðilse, nasýl hissedersin?” gibi. Yani ayný olay için farklý duygularýn da olabileceði gösterilir.
Sorular arasýnda, aralara uzun geçiþler konur ve çocuklarýn birbirlerini gözlemlemesine de zaman verilir.
Dans ederken ayný zamanda müziðin ritmine dikkat etmeleri gerektiði de ara ara hatýrlatýlýr.