Şu İkinci Dünya Savaşı sırasında paraşütçüler ve denizaltıcılar kadar yamuk yapılmış bir kitle yoktur ha. “50 dolores daha fazla maaş”, “bütün gün deniz altında yatış” ve “yapacak hiçbir şey yok” vaatleriyle bolca gönüllü asker toplanan bu birlikler, savaşın sonunda tüm mevcudunun yarısından fazlasını kaybetmişti. U-Boat mürettebatı için ise senaryo bundan çok daha ağırdı.
UBOOT veya UBOAT, savaş tarihi meraklısı bir ekip tarafından düzenlenen Kickstarter ile yola çıkan ve 20 bin dolarlık hedefini ikiye katlamayı başaran bir yapım. Toplanan 38 bin dolar ise şu iki şeye işaret ediyor, bu tür oyunları seven kemik bir kitle hala mevcut ve iki, sayıları halen çok fazla sayılmaz.
Silent Hunter serisinden beri içimizi ısıtan bir denizaltı simülasyonu ile karşılaşmamış olsak da UBOAT’un Silent Hunter serisiyle arasında çok ciddi farklar olduğunu kabul etmek lazım. Bu oyunda bir denizaltıyı değil, o denizaltıyı işler hale getiren personeli kontrol ediyoruz. Doğru bildiniz, kaptan sizsiniz. Oyunda şimdilik açıklandığı kadarıyla tek bir denizaltı modellemesi olacak ve denizaltının tamamı gezilebilir şekilde, çalışan motoruna kadar modellenecek. Yani Silent Hunter’da olduğu gibi istasyonlar arasında basit geçişlerden değil, gerçek zamanlı olarak istediğiniz bölüme geçebileceğiniz bir detay anlayışından söz ediyoruz. Oyunda kullanacağımız U-Boat’un modeli ise denizaltı meraklılarını sevindirecektir zira meşhur Type VII sizi bekliyor olacak. Tüm savaş boyunca 703 adet üretilen bu denizaltılar iki ayrı “altın çağ” yaşayıp müttefik konvoylarını hallaç pamuğu gibi attıktan sonra dikkatleri üzerine çekince aynı akıbete kendileri uğramış ve hemen tamamı yok edilmişti. Günümüze ulaşan tek Type VII ise VIIC/41 konfigürasyonunda ve Kiel’de sergileniyor.
Fantastik dünya
Oyunda sadece konvoylar, kovalanacak düşmanlar, kaçılacak destroyerler yok. Bozulan mideler, tıkanan tuvaletler, günlerce duvarlar arasında kalmanın yarattığı depresyon, korku ve teknik arızalar da alt etmeniz gereken engeller arasında. Her bir askerinizin farklı bir kişiliği var ve yapımcı Deep Water Studio’ya göre emrimiz altındaki bu adamlar ile bağ kuracağız. Oyun hem birinci şahıs kamerasından hem de Fallout Shelter veya This War of Mine’a benzeyen kesit kamerasından son derece güzel gözüküyor. Sadece sorumlu olduğumuz insanlar ile kurduğumuz bağlar konusunda değil, grafikler konusunda da This War of Mine referansları hayli kuvvetli. Oyunda simülasyon öğelerinin ne seviyede olacağı, Silent Hunter’da olduğu gibi oynanışı tamamen değiştiren zorluk seçenekleri olup olmadığı çok net değil. Ayrıca oyun grafiksel açıdan çok başarılı gözükmesine rağmen G7E torpidosu yiyen Liberty sınıfı bir geminin ortadan ikiye bölünmek yerine “pıffff” diye sönmesi gibi vaziyetler içime bazı şüpheler düşürüyor. Patlama ve hasar modellemesi efektleri şu sıralarda hayli başarısız gözüküyor ve elden geçirilmesi şart. UBOAT’un bu sene içinde bir ara piyasada olmasını bekliyoruz, şimdilik konsol versiyonu da ufukta gözükmüyor. Potansiyeli hayli yüksek olan oyunun başarısı ise bizimle nasıl bir bağ kuracağına bağlı. Bir bakmışsınız denizaltı görünce kaçan oyunculara bile kendisini oynatmayı başarmış, kim bilir?