Pürüzsüz ışıl ışıl parlak,sağlıklı; kısacası kusursuz bir cilde sahip olmak için kullandığımız cilt bakım ürünleri ve uyguladığımız bakımlar kadar yediğimiz yiyecekler de etkilidir.

Cildimiz için faydalı olan her yiyeceğin etki ettiği farklı konular var.

Hangi yiyecekler cildimizde hangi etkiyi yaratıyor?


Sıcak su ve limon

Bu karışımı sabah içtiğinizde toksinleri atmaya yardımcı olur. Limon safra kesesi ve karaciğeri harekete geçirirken sıcak su bağırsakların ve cildin su ihtiyacını karşılar.

Yeşil yapraklı sebzeler

Ispanak brokoli ve kereviz gibi sebzeler yüksek oranda antioksidanlar ile (yaşlanmayı geciktiren ve çevre kirliliğinin etkisini azaltan vitaminler) cildin esnek kalmasını sağlayan C vitamini yaraların iyileşmesine yardımcı olan A vitamini ve hücrelerin oksijeni kullanmasını sağlayan E vitamini içerir.

Pancar

Derideki kılcal damarların duvarlarını güçlendirmeye yardımcı olan C vitamini pancarda yüksek oranda bulunur.

Havuç

Bol miktarda A vitamini içeren havuç çok iyi bir sivilce ilacı ve bağırsak temizleyicisidir. Havuç aynı zamanda sağlıklı cilt saç tırnak ve sinirler için gereken fosforu içerir.

Elma

Cildi destekleyen E vitamini ve folik asit içeren elma cildin berraklaşmasını sağlar.

Balık

Somon, ton balığı ve uskumru gibi yağlı balıklarda bulunan temel yağ asitleri (omega 3’ler) kızarıklığı önleyip bağışıklık fonksiyonunu destekleyerek cilt sağlığında önemli rol oynarlar. Haftada üç kez yağlı balık yemek kuruluğu ve kızarıklığı azaltarak cildinizin temiz kalmasını sağlar.

Kavun

Cildinizin rengi donuksa günde birkaç dilim kavun yemek iyi gelecektir. Ayrıca dirsek bölgesindeki deri sertleşme ve kurumaları için de faydalıdır. Ciltteki pullanmayı önler.

Soya

Sivilceyi önleyen soya hangi formda olursa olsun tam bir cilt kurtarıcısıdır. İçerdiği östrojene benzeyen kimyasallar nedeniyle akne oluşumunun önüne geçebilir. Ayrıca soyada yeni hücre oluşumuna yardımcı olan ve cildi nemli tutan E vitamininden de bol miktarda bulunur.

Zeytinyağı

Cildi pürüzsüz nemli ve esnek bir hale getirir. Ciltteki kızarıklığı ve doku bozulmasını önlerken cilt kurumasına ve sertleşmesine karşı savaş açar.

Orman meyveleri

Dut, böğürtlen ahududu çilek gibi orman meyveleri kırışıklıklara iyi gelir. Yaşlanmayı geciktirme konusunda ümit veren antioksidan içerir. Ayrıca kısa zamanlı hafıza ve denge için de yararlıdırlar.

Esmer pirinç

Yüksek oranda B vitamini ve protein içeren pirinç cildin vaktinden önce yaşlanmasını önlemeye yardımcı olur. Ayrıca hücresel metabolizma ve sindirime etkili bir şekilde yardımcı olarak cildin yapısını destekler.


Yoğurt

Cilde parlaklık kazandıran yoğurttaki faydalı laktobasiller doğal florayı korur.

Yulaf

Toksinlerin dışarı atılmasını sağlayan yulafın ağır ağır pişerek hazırlanması gerekir. Yulafın içerdiği lifler, vücut tarafından toksinleri filtre etmekte kullanılır. Ayrıca B vitaminleri açısından da son derece zengindir. ​