Kazanım ve Göstergeleri:

SAD

K3 Kendini yaratıcı yollarla ifade eder

G1 Duygu, düşünce ve hayallerini özgün yollarla ifade eder

K7 Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler

G1 Yetişkin yönlendirmesi olmadan bir işe başlar

K10 Sorumluluklarını yerine getirir

G1 Sorumluluk almaya istekli olduğunu gösterir

G2 Üstlendiği sorumluluğu yerine getirir

K15 Kendine güvenir

G4 Gerektiğinde liderliği üstlenir

DA

K5 Dili iletişim amacıyla kullanır

G3 Konuşurken jest ve mimiklerini kullanır

G10 Duygu, düşünce ve hayallerini söyler

K8 Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder

G4 Dinlediklerini/izlediklerini resim yoluyla sergiler

G5 Dinledikleri/izlediklerini müzik yoluyla sergiler

G6 Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler

G7 Dinledikleri/izlediklerini şiir yoluyla sergiler

G8 Dinledikleri/izlediklerini öykü yoluyla sergiler

BA

K5 Nesne ya da varlıkları gözlemler

G3 Nesne/varlığın şeklini söyler

K8 Nesne ya da varlıkların özelliklerini karşılaştırır

G2 Nesne/varlıkların şeklini ayırt eder, karşılaştırır

K1 Nesne /durum/olaya dikkatini verir

G1 Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır

G2 Dikkatini çeken nesne/durum/olara yönelik sorular sorar

G3 Dikkatini çeken nesne/durum/olayı ayrıntılarıyla açıklar

K17 Neden-sonuç ilişkisi arar

G1 Bir olayın olası nedenlerini söyler

G2 Bir olayın olası sonuçlarını söyler

K19 Problem durumlarına çözüm üretir

G1 Problemi söyler

G2 Probleme çeşitli çözüm yolları önerir

G3 Çözüm yollarından birini seçer

G5 Seçtiği çözüm yolunu dener

—————————————————————————————————————–

Malzeme:

Aşçı Şapkası

—————————————————————————————————————–

Uygulama:

Isınma: Öğretmen çocuklara müzik eşliğinde serbest dans etmelerini söyler. Bir süre dans edildikten sonra ayakta çember olunur. Bedenle ritim oluşturularak dans edilir. Önce öğretmen deneyerek model olur. “Benim adım İlknur, en sevdiğim renk mor!” derken bedeni ile istediği şekilde bir ritim tutar. Ardından her çocuk bunu sıra ile dener. Bu çalışmanın ardından çember bozulmaz. Lider ortaya geçer ve “Ben elimdeki topu havaya attığımda herkes istediği gibi kahkaha atıp eğlenebilir, amaa topu tuttuğumda hiç ama hiç ses çıkmayacak, bakalım şaşıran olacak mı?” der ve topu havaya atar. Liderin ardından her çocuk ortaya geçerek bunu dener.

—————————————————————————————————————–

Çalışma:

Grup olarak yerde daire şeklinde oturulur. Öğretmen, “Çocuklar biliyor musunuz, bir yarışma varmış ve bu yarışmaya en yetenekli aşçılar katılacakmış. Bu aşçılardan bu güne kadar hiç ama hiç yapılmamış bir çorba yapmaları istenecekmiş. En yaratıcı en lezzetli çorbayı yapan aşçılara büyük bir ödül varmış. Ne dersiniz biz de bu yarışmaya katılalım mı? O zaman hep birlikte bir çorba yapmayı deneyelim mi? Hem de bu zamana kadar hiç ama hiiç pişirilmeyen bir çorba… Rengarenk bir çorba.. Renk çorbasııııı!” der. Öğretmen bu çorbayı yapabilmek için öncelikle nelere ihtiyaçları olduğunu çocuklara sorar: Nerde pişirelim? Hangi malzemeler bize gerekli?.. vb. Gelen cevaplar doğrultusunda ortam hazırlanır. Sonra lider renk çorbasının içine neler katabilceklerini sorar ve gelen cevaplara göre çorba hazırlanmaya başlanır. Daha sonra sıra çorbanın renklerini katmaya gelir. Her çocuk sırayla elindeki renk tozunu söyleyerek çorba yapılacak yerin içine atar.

Her çocuk bunu yaptıktan sonra çocuklara hayali sopalar dağıtılır ve hep birlikte çorba karıştırılır. Daha sonra oluşan çorbanın tadına bakılır. Fakat bu çorbada eksik bir şeyler vardır. Öğretmen çocuklara çorbada eksiğin ne olduğunu ve çorbayı nasıl lezzetli hale getirebileceklerini sorar. Cevap veren çocuklar verdiği cevap ne ise o role bürünür (tuz,baharat..vb.) ve çorba yapılan kabın içine girer. Arada çorbanın tadı kontrol edilir. Her çocuk çorba kabının içine girene kadar öğretmen eksik bir şeylerin olduğunu söylemeye devam eder. Her çocuk çorba kabının içinde olduğunda öğretmen çorba kabının altını biraz daha açar ve çorba kaynamaya başlar. Çocuklar da bu yönergeye uygun olarak kazanın içinde hareket ederler.

Son olarak öğretmen çorbanın tadına bakar. Piştiğine ve lezzetli olduğuna karar verir ve kazanın altını kapatır. Öğretmen: “Evettt..Herkes çorbanın tadına baktı mı? Sizce de lezzetli bir çorba oldu mu?” diye sorar. Daha sonra öğretmen çocuklara bir sürprizi olduğunu söyler. Onlardan habersiz bu yarışmaya başvurduğunu ve yarışmanın jürisi olan bir kişinin onları birazdan ziyaret edeceğini söyler. Ardından yardımcı öğretmen çalışma sonunda sınıfa çağrılır ve yarışmadaki jüri rolünde sınıfa girer. Yapılan çorbanın tadına bakmak istediğini söyler. Çocuklarla kısa bir sohbet eder. Yapılan çorba hakkında bilgi alır. Yapılan çorbayı değerlendirir. Değerlendirme sonunda tadına baktığı bu çorbayı bugüne kadar tattıkları arasında en farklı, en değişik çorba olduğunu söyler ve yarışmayı kazandıklarını açıklar. Büyük ödülü takdim eder ve ayrılır. Ödül paylaşılır ve çalışma sonlandırılır.

—————————————————————————————————————–

Değerlendirme:

Daire şeklinde oturulur. Öğretmen çocukların hangi rengi seçtiklerini ve çorbanın hangi eksiğini tamamladıklarını söylemelerini ister. Çocuklara en sevdikleri çorbanın ismini sorar.